شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - تیگارد X35
یک سال فرصت برای ارتقا رتبه از سوی دو خودروساز

 

شورای رقابت قیمت جدید خودروهای تیگارد X35 و دایون Y7 تعیین کرد.


شورای رقابت در جلسه ششصد و هشتم دیروز خود به موضوع قیمت گذاری خودروهای جدید پرداخت و در نهایت قیمت دو‌ محصول مونتاژی را تعیین کرد. قرار است بعد از ابلاغ جزئیات آن منتشر شود.


بر اساس اطلاعات به دست آمده از یک منبع آگاه، خودرو تیگارد X35 حدود ٩٨۵ میلیون و ٢٢٩ هزار و ٨٣۴ تومان قیمت‌گذاری شده که در نهایت با اعمال هزینه‌های شماره‌گذاری، مالیات، بیمه و .. احتمالا به یک میلیارد و 200 میلیون تومان خواهد رسید. همچنین شورای رقابت برای خودرو دایون Y7 ایلیا موتور نیز حدود یک میلیارد و ٣٨٢ میلیون و ٢۵۴ هزار و ۶٠٨ تومان تعیین قیمت کرده که با احتساب هزینه‌های جانبی احتمالا با قیمتی حدود یک میلیارد و 700 میلیون تومان به دست مصرف کننده خواهد رسید.


همچنین شورای رقابت تصویب نموده با توجه به اینکه قیمت دو خودرو مذکور با شاخص رقابت پذیری موضوع بندهای 3، 4 و 5 ماده 3 دستورالعمل مذکور و تبصره بند 5 مقایسه شد و دو خودرو در رتبه G قرار دارند لذا شرکت‌های تولیدکننده یکسال فرصت برای ارتقاء به رتبه بالاتر را خواهند داشت و در غیر اینصورت عرضه کننده خودروهای مذکور اجازه افزایش قیمت را نخواهند داشت.


احتمالا سانیار موتور پارسیان در هفته جاری مرحله دوم فروش تیگارد X35 را به صورت اقساطی در سامانه یکپارچه عرضه خودرو آغاز خواهد کرد.

 

نظر دهید