شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - دایون Y7
محصول جدید خودروسازی ایلیا

 

دایون Y7 محصول جدید خودروسازی ایلیا موفق به دریافت مجوز شماره‌گذاری شد و فرایند شماره‌گذاری این محصول آغاز شده است. بنابراین دور از انتظار نیست که در آینده‌ای نزدیک دایون Y7 وارد بازار شود.


دایون Y7 همان دایون Y5 است که تغییراتی را در بخش فنی و سطح تجهیزات و آپشن‌های ایمنی و رفاهی پشت سر گذاشته است. در بخش مشخصات فنی دایون Y5 به یک پیشرانه 2 لیتری توربو شارژ میتسوبیشی با کد 4K21 مجهز بود که 202 اسب بخار قدرت تولید می‌کرد اما در دایون Y7 به جای این موتور از یک پیشرانه 2.4 لیتری توربوشارژ استفاده شده که این پیشرانه نیز ساخت میتسوبیشی است و با کد 4K22 شناسایی می‌شود. این پیشرانه جدید قادر است 215 اسب‌بخار قدرت و 320 نیوتن متر گشتاور تولید کند. توان تولیدی این پیشرانه توسط یک جعبه‌دنده 6 سرعته خودکار به هر چهارچرخ خودرو منتقل می‌شود.


اما در بخش آپشن‌ها و تجهیزات و امکانات رفاهی و ایمنی دایون Y7 به آپشن‌هایی نظیر Y5 سامانه کنترل پایداری (ESC)، چراغ‌های روشنایی در روز (Daylight)، سیستم نمایشگر فشار باد تایرها (TPMS)، سنسور نور (Autolight) و سنسور باران مجهز شده است که این آپشن‌ها در دایون Y5 موجود نبود.


علاوه بر این آپشن‌ها تمامی امکانات و آپشن‌هایی که در دایون Y5 در دسترس بود در دایون Y7 نیز قابل عرضه است. بنابراین دایون Y7 در کنار این ویژگی‌ها سامانه چند رسانه‌ای با صفحه نمایش 8 اینچی لمسی و 8 بلندگو، روکش صندلی و فرمان چرمی، سیستم ورود بدون کلید و استارت دکمه‌ای، تنظیم برقی صندلی راننده، سانروف برقی، دوربین دید عقب، کروز کنترل، رینگ 17 اینچی آلیاژی، کنترل مستقل سیستم تهویه مطبوع ردیف عقب و ... را نیز به همراه دارد.

 

 

نظر دهید


در همین زمینه