شبکه‌های اجتماعی

معوقات خودروسازان به کروز به 6500 میلیارد تومان رسید
اتومبیل فارسی - نشست خبری کروز

عضو هیات مدیره کروز: بیش از 3000 قطعه در کروز داخلی‌سازی شده است

 

 

 نشست خبری تحقق داخلی‌سازی قطعات های‌تک کروز همزمان با شانزدهمین نمایشگاه بین المللی قطعات خودرو تهران با حضور مجتبی نظری مدیر ارتباطات شرکت قطعه‌سازی کروز، حمید صالحی معاون برنامه‌ریزی کروز، بهروز حبیبی، عضو هیات مدیره کروز، حسین انصاری، مدیر قوای محرکه، علی یوسفی، مدیر فروش کروز و محمدرضا دهقان، مدیر مرکز تحقیقات و فناوری این شرکت برگزار شد. 

 

در ابتدای نشست بهروز حبیبی با اشاره به تاریخچه گروه قطعه‌سازی کروز گفت: «این شرکت از سال 1360 کار خود را آغاز کرده و کارآفرینی و کمک به صنعت خودرو کشور از اولویت‌های اساسی همیشه آن بوده است. »

 

وی ادامه داد: «در حال حاضر در 168 هزار مترمربع فضای تولیدی و بیش از 13 هزار پرسنل، کروز تمام تلاش خود را در جهت پیشرفت صنعت خودرو به کار گرفته و بنا دارد 4 هزار نیروی متخصص دیگر را نیز در آینده استخدام کند.»

 

این عضو هیات مدیره شرکت کروز با اشاره به داخلی‌سازی قطعات خودرو در کروز گفت: «هضتی در شرکت کروز شکل گرفته است که بر اساس آن بیش از سه هزار قطعه خودرو را داخلی‌سازی کرده‌ایم و با همت جمعی و استفاده از متخصصین و نیروهای دانشگاهی به خصوص در حوزه برق خودرو به دستاوردهای مهمی دست پیدا کرده‌ایم و بسیاری از قطعات در این حوزه داخلی‌سازی شده‌است.»

 

علي يوسفي مدير فروش كروز در پاسخ به سوالی در خصوص كاهش كيفيت قطعات گفت: «قيمت گذاری دستوری باعث شده خودروسازان نتوانند تعهدهای خود به قطعه سازان را پرداخت كنند و قطعه سازان كوچك از مدار حذف شدند و كاهش كيفيت قطعات اجتناب ناپذیر است.»

 

وی ادامه داد: « کروز اما هیچ‌گاه کیفیت قطعه تولیدی خود را فدای تامین نکرده و با بهبود روندهای تولید هزینه‌ها را حد ممکن کاهش داده‌ایم و این در حالی است که خودروسازان بیش از 6500 میلیارد تومان به کروز بدهکار هستند و سهم ایران خودرو از این بدهی بیش از 55 درصد است.»

 

عضو هیات مدیره کروز در پاسخ به یکی از خبرنگاران در خصوص حضور ارگان‌ها و سازمان‌های نظامی در صنعت قطعه‌سازی گفت: « در كشور بيش از ١٢٠٠ قطعه ساز داريم كه توانمندسازی آنها می‌تواند كمك بزرگی به اين صنعت كند. مهندسی خودرو كار پيچيده‌ايی است و بايد آن را به متخصصات آن واگذار کرد . ضمن اين كه نمی‌شود كسی كتاب موسيقی را بخواند و بگويد نوازنده خوبی است. زيرا نواختن يك ساز يك تخصص ويژه نياز دارد. همچنين بايد حمايت‌ها از صنعت خودرو به گونه‌ای باشد كه صنعت خودرو از حالت بقا خارج شده و به سمت آفرينش حركت كند.

 

محمدرضا دهقان، مدیر مرکز تحقیقات و فناوری کروز نیز در خصوص حضور ارگان‌های نظامی گفت: «تفاوت عمده صنعت خودروسازی و نظامی اين است که در صنعت خودرو نيازمند قطعاتی هستيم كه قابليت اطمينان بالايی داشته باشد و البته اقتصادی توليد شود. اين اتفاق به طور مثال در كروز افتاده است. اما صنعت نظامی كه وارد اين عرصه می‌شود بايد مسيری طولانی را طی كند تا به شرايط امروزی كروز برسد.»

 

وی با اشاره به ساخت مرکز تحقیقات کروز در دانشگاه تهران گفت: « کروز یازده سال است در عرصه تربیت نیرو متخصص و تجهیزات سرمایه‌گذاری کرده است تا بتواند در عرصه ساخت دستگاه و تکنولوژی روز دنیا نیز خودکفا باشد و کروز افتخار دارد با اساتید برجسته دانشگاه‌های تهران، صنعتی امیرکبیر و صنعتی شریف همکاری کند.»

 

 

نظر دهید