شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - نیسان سیلفی
ژاپنی خوشنام باز می‌گردد

 

نیسان یکی از برندهای قدیمی خودروسازی ژاپن است که از سال 1933 تاسیس شده است. این برند بیش از 4 دهه سابقه حضور در بازار خودرو ایران را دارد. حضور این خودروساز در بازار ایران با محصولات خوشنام و جذابی چون پاترول و ماکسیما که توسط پارس خودرو عرضه و با استقبال زیادی نیز روبه رو شد، پررنگ‌تر شد. گفتنی است مدل‌های قدیمی و کارکرده نیسان ماکسیما همچنان در بازار پرطرفدار بوده و هنوز هم یکی از گزینه‌های جذاب بازار به دلیل عملکرد فنی قابل توجه، کیفیت ساخت بالا و سواری خوب به شمار می‌رود.


در دور قبلی واردات شرکت جهان نوین آریا واردات محصولات برند نیسان به ایران را بر عهده داشت و کراس‌اوور ایکس‌تریل و جوک از جمله خودروهایی بودند که توسط این شرکت به بازار ایران راه یافتند، اما در دور جدید واردات شرکت نامی خودرو پیشرو قرار است متولی واردات محصولات نیسان به کشور باشد. این شرکت خود را به عنوان نماینده رسمی نیسان در ایران معرفی کرده اما همانطور که می‌دانیم با توجه به تحریم‌های آمریکا امکان دریافت نمایندگی رسمی از خود شرکت مادر عملا امکان پذیر نیست.


نیسان در کشورهای مختلفی در جهان از جمله آمریکای جنوبی و اروپا خط تولید دارد و در سال 2003 نیز یک جوینت ونچری با دانگ‌فنگ با سهم 50/50 در چین تاسیس کرد که این جوینت ونچر در چین محصولات سواری نیسان را با نشان نیسان و محصولات تجاری را با برند دانگ‌فنگ عرضه می‌کند.


با توجه به شرایط فعلی بازار ایران و تحریم‌ها از یک سو و ارتباط قوی صنعت خودرو ایران با چین از سوی دیگر، احتمالا شرکت نامی خودرو پیشرو توانسته از طریق کشور چین با کسب نمایندگی از جوینت‌ونچر دانگ‌فنگ - ‌نیسان، امتیاز واردات و فروش محصولات این برند را در ایران به دست بیاورد از این رو پیش‌بینی می‌شود اکثر خودروهای تولیدی این جوینت‌ونچر که از در بازه قیمت کمتر از 20 هزار یورو ارزش‌گذاری شوند در بازار ایران نیز عرضه شود.

 

نظر دهید


در همین زمینه