شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - تویوتا کرولا
رکود بازار خودروهای وارداتی

 در بازار خودروهای وارداتی هم اکنون رکود بسیار سنگینی وجود دارد که تعداد معاملات این خودروها در یک روز حتی به تعداد انگشتان یک دست هم نمی‌رسد. متقاضیان فعلا از خودروهای جدید وارداتی استقبال خوبی نداشته اند چه خودرو چینی باشد چه کره ای یا ژاپنی. دلیل اصلی آن هم هم خوانی نداشتن قیمت خودروها با ارزش خرید آن است.

با توجه به تعطیلی‌های هفته جدید، احتمالاً خرید و فروش در بازار خودرو نیز با محدودیت‌هایی انجام شود و میزان افت‌وخیز بازار نیز چندان زیاد نباشد. قیمت خودروهای داخلی هم نسبت به هفته گذشته تغییر خاصی نخواهد داشت.

کوییک S دنده‌ای با مدل ۱۴۰۳ یکی از ارزان‌ترین هاچ‌بک‌های بازار داخلی به شمار می‌رود. این خودرو که طی دو هفته گذشته ۱۹ میلیون تومان ارزان‌تر شده بود، این هفته نیز سه میلیون تومان افزایش قیمت پیدا کرد و سرانجام به نرخ ۴۱۷ میلیون تومان رسید.

شاهین G با مدل ۱۴۰۳، سدان تولیدی شرکت سایپا و یکی از کم‌نوسان‌ترین محصولات داخلی این روزهای بازار به شمار می‌رود که هفته پیش افت قیمت دو میلیون تومانی را ثبت کرده بود و این هفته بدون هیچ تغییری با همان نرخ ۷۱۵ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود. پژو ۲۰۷i دنده‌ای هیدرولیک یکی از هاچ‌بک‌های محبوب بازار محسوب می‌شود که هفته پیش یک میلیون تومان ارزان‌تر شده بود، از ابتدای هفته جاری پنج میلیون تومان گران‌تر شد و به نرخ ۷۳۸ میلیون تومان رسید.

پژو پارس LX TU5 یکی دیگر از محصولات محبوب بازار داخلی به شمار می‌رود که از ابتدای هفته پیش تغییر قیمتی نداشت، این هفته هشت میلیون تومان رشد قیمت دارد و با نرخ ۸۳۹ میلیون تومان معامله می‌شود.

قیمت خودروهای مونتاژی در هفته گذشته، تقریباً هیچ تغییری پیدا نکرد. جک J4 آپشنال ارزان‌ترین خودرو مونتاژی کرمان‌موتور است که از ابتدای روند معاملات شنبه، ۱۴ میلیون تومان گران‌تر شده و با نرخ ۸۳۰ میلیون تومانی به فروش می‌رسد.

ام‌وی‌ام X22 پرو دنده‌ای یکی از جدیدترین محصولات مدیران خودرو و فیس‌لیفت X22 به شمار می‌رود که با افزایش قیمت ۹ میلیون تومانی، به نرخ ۹۵۹ میلیون تومان معامله می‌شود.

جک S5 یکی از محبوب‌ترین محصولات کرمان موتور محسوب می‌شود. این کراس‌اوور نیز در هفته اخیر ۱۰ میلیون تومان گران‌تر شد و به یک میلیارد و ۶۴۰ میلیون تومان رسید.

فیدلیتی پرایم پنج‌نفره یکی از کراس‌اوورهای محبوب بهمن موتور است که این محصول هم مانند دیگر خودروهای بازار با ۲۰ میلیون تومان افزایش قیمتی که پیدا کرد به نرخ یک میلیارد و ۸۵۰ میلیون تومان به فروش می‌رسد.

عمادالدین جعفری، کارشناس بازار خودرو، در گفت‌وگو با تجارت‌نیوز توضیح داد: بازار خودرو طی ماه‌های اخیر بسیار تکراری و قابل پیش بینی است. قیمت خودرو از چند ماه گذشته در رکود کامل به سر می‌برد و هیچ خبر یا نوسان ارزی نمی‌تواند آن را از این رکود خارج کند. نکته جالب اینجاست که برخی از خودروهای وارداتی همچون سوزوکی سیاز که عمدتاً نیز در نمایشگاه‌ها حضور دارند و در خیابان‌ها به چشم نمی‌خورند، در ابتدا قیمت‌های بالای سه میلیارد تومان برایشان اعلام می‌شد، اما اکنون حتی با قیمت دو میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان به صورت اقساطی نیز خریداری ندارد.

تقریبا خودروهای دیگر وارداتی هم وضعیت مشابهی دارند یعنی بیشتر از اینکه شاهد تردد این خودروها در سطح شهر باشیم باید آنها را در ویترین نمایشگاه های خودرو مشاهده کنیم.

نظر دهید


در همین زمینه