شبکه‌های اجتماعی

قیمت آریزو 5 توربو جدید اعلام شد
اتومبیل فارسی - آریزو 5 توربو جدید

در مراسم رونمایی آنلاین


مدیران خودرو در رونمایی آنلاین آریزو 5 توربو جدید، قیمت این خودرو را اعلام کرد. در حالی نسخه کنونی آریزو 5 توربو با قیمت 627 میلیون تومان همچنان توسط مدیران خودرو فروخته می‌شود، آریزو 5 توربو جدید با قیمت 680 میلیون تومان در دسترس مشتریان این شرکت قرار می‌گیرد.


آریزو 5 توربو جدید، در نمای بیرونی تغییراتی جزیی را پشت سر گذاشته که شامل طرح جدید کهکشانی برای جلوپنجره و رینگ‌های 17 اینچی با طرح جدید می‌شود. بر خلاف نمای بیرونی، کابین آریزو 5 توربو جدید به کلی دگرگون شده است. فرمان برقی، ترمز پارک برقی، اتوهلد، حالت‌های رانندگی اکو و اسپرت، صفحه کیلومتر جدید، پنل لمسی سیستم تهویه مطبوع، دریچه مجزا برای سرنشین‌های عقب، سیستم میرور لینک برای تلفن‌های همراه هوشمند و جعبه دنده CVT با شبیه سازی 9 سرعته از امکانات جدید آریزو 5 توربو جدید به شمار می‌رود.


آریزو 5 توربو جدید نسب به نسخه قبلی شتاب بهتری دارد و هماهنگی جعبه دنده جدید آن با پیشرانه بیشتر از قبل است. یک موتور 1.5 لیتری توربوشارژ با توان 147 اسب بخار و گشتاور 210 نیوتن برای این خودرو در نظر گرفته شده که در خودروهای دیگر این شرکت مانند تیگو 7 و آریزو 6 نیز استفاده شده است. نیروی تولید شده توسط این پیشرانه به چرخ‌های جلوی آریزو 5 توربو جدید منتقل می‌شود. این ترکیب به آریزو 5 توربو جدید اجازه می‌دهد در زمانی حدود 10.54 ثانیه (بررسی شده توسط اتومبیل فارسی) به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت برسد.


از دیگر امکانات ایمنی آریزو 5 توربو جدید می‌توان به ترمزهای دیسکی جلو و عقب، سیستم‌ کمکی شروع حرکت در سربالایی (HSA)، ترمز ضد قفل (ABS)، توزیع الکترونیکی نیروی ترمز (EBD)، برنامه کنترل پایداری الکترونیکی (ESP)، شش کیسه هوا، سنسور دنده عقب، دوربین دنده عقب و سنسور پایش فشار باد تایرها اشاره کرد. آریزو 5 توربو یک سدان کلاس C با طول، عرض و ارتفاع به ترتیب 4532، 1814 و 1487 میلی‌متر است که به لطف فاصله بین دو محور 2650 میلی‌متری، فضای راحتی باری سرنشین‌های هر دو ردیف فراهم کرده است. 

 

مدیران خودرو نخستین بار آریزو 5 را حدود پنج سال پیش وارد بازار ایران کرد و تا کنون بیش از 22هزار دستگاه از نسخه‌های گوناگون آن را به فروش رسانده است. حالا این شرکت نسخه به روز شده آریزو 5 را برای بازار ایران آماده کرده است. آریزو 5 توربو جدید بین آریزو 5 و آریزو 6 قرا می‌گیرد و رقبایی مانند دنا پلاس توربو اتوماتیک را در بازار ایران پیش روی خود دارد.

 

نظر دهید


در همین زمینه