شبکه‌های اجتماعی

عرضه نسخه جدید تیگو 5 با موتور توربو از سوی مدیران خودرو
اتومبیل فارسی - ام‌وی‌ام تیگو 5 توربو

همراه با فرمان کمکی برقی

 

 

شرکت مدیران خودرو به تازگی و به مناسبت سالگرد 20 سالگی تاسیس این شرکت، نسخه جدید از تیگو 5 را با نام تیگو 5 توربو آماده عرضه کرده است.

تا پنج سال پیش جای خالی یک شاسی بلند خانوادگی بزرگ و جادار در بین محصولات مدیران خودرو خالی بود و این خلاء توسط تیگو 5 مرتفع گردید و با توجه به شرایط آن روز بازار و شرایط قسطی و متنوع فروش وقیمت گذاری منطقی خیلی سریع جایگاه مناسبی برای خود در بازار ایران باز نمود. فروش بیش از 40 هزار دستگاه از خودرو تیگو 5 در طول پنج سال و همخوانی سایز و جثه ماشین با نیازهای خانواده های ایرانی و انتظارات آنان از یک خودرو شاسی بلند این خودرو را بیش از پیش محبوب ساخت.

 

از طرفی اقدام بجای شرکت مدیران خودرو مبنی بر انجام به موقع دو فیس لیفت در طول 5 سال حضور این خودرو در بازار ایران نیز نقش مهمی در حفظ محبوبیت این خودرو ایفا نمودند. در اولین به روز رسانی شرکت مدیران خودرو چراغ های جلو خودرو با نمونه جدید تغییر یافت و در فیس لیفت دوم سایز مونیتور خودرو بزرگتر گردید و با حذف دکمه های تهویه مطبوع خودرو تمامی دکمه های سیستم تهویه مطبوع به صورت دیجیتال به داخل مونیتور خودرو افزوده شد که طراحی داخلی خودرو را به روز تر نمود.

 

نسخه فعلی ام‌وی‌ام تیگو 5 به پیشرانه 4 سیلندر 2 لیتری تنفس طبیعی مجهز است که توانایی تولید 139 اسب بخار قدرت و 182 نیوتن متر گشتاور را دارا است و همراه با جعبه‌دنده 7 سرعته CVT عرضه می‌شود. اما نسخه جدید این محصول یعنی تیگو 5 توربو، با پیشرانه 1.5 لیتری توربوشارژ راهی بازار خواهد شد. 

 

بنابر اعلام مدیران خودرو، این پیشرانه توانایی تولید 147 اسب بخار قدرت در دور 5500 و بیشینه گشتاور 210 نیوتن متر را در محدوده 1750 تا 4000 دور در دقیقه دارا است و همراه با جعبه‌دنده 9 سرعته CVT عرضه می‌شود. این پیشرانه دارای سامانه زمان‌بندی متغیر سوپاپ‌ها بوده و دقیق همان نمونه به کار رفته در آریزو 5 توربو است.

 

اگرچه هنوز مدیران خودرو جزئیات بیش‌تری را از این محصول منتشر نکرده است اما بر اساس ویدیوی منتشر شده در صفحه رسمی اینستاگرام این شرکت می‌توان نتیجه گرفت که حذف فرمان هیدرولیکی و جایگزینی با فرمان کمکی برقی یکی دیگر از تغییرات ایجاد شده در تیگو 5 توربو است. 

در حال حاضر مدیران خودرو با انتشار بنری در سایت رسمی خود از ارائه تیگو 5 توربو در قالب نسخه تولید محدود (Limited Edition) با رنگ‌آمیزی متفاوت خبر داده است. انتظار می‌رود که تیگو 5 توربو با همان تجهیزات رفاهی و ایمنی نسخه فعلی تیگو 5 عرضه شود و در این بخش تغییراتی در آن اعمال نشود.

 

AutomobileFa MVM Tiggo 5 Turbo Banner

 

لازم به ذکر است که اقدام شرکت مدیران خودرو مبنی بر انجام به موقع دو فیس لیفت در طول 5 سال حضور این خودرو در بازار ایران نیز نقش مهمی در حفظ محبوبیت این خودرو ایفا نمودند. در اولین به روز رسانی شرکت مدیران خودرو چراغ های جلو خودرو با نمونه جدید تغییر یافت و در فیس لیفت دوم سایز مانیتور خودرو بزرگتر گردید و با حذف دکمه‌های تهویه مطبوع خودرو تمامی دکمه های سیستم تهویه مطبوع به صورت دیجیتال به داخل مونیتور خودرو افزوده شد که طراحی داخلی خودرو را به روز تر کرد.


قیمت و شرایط فروش خودرو تیگو 5 توربو به زودی توسط شرکت مدیران خودرو اعلام می گردد.

 

 

 

نظر دهید


در همین زمینه