شبکه‌های اجتماعی

تیگو 8 پرو با چه پیشرانه‌ها و سیستم‌های انتقال قدرتی وارد بازار ایران می‌شود؟
اتومبیل فارسی - پیشرانه تیگو 8 پرو

پیشرانه های لوکس‌ترین محصول شرکت مدیران خودرو

 



تیگو8 به عنوان لوکس‌ترین محصول شرکت مدیران قرار است به زودی وارد بازار کشور شود. مدیران خودرو باز هم در عرضه کراس‌اوورهای لوکس چینی پیشتاز شده و برای اولین شاسی‌بلندی لوکس در این سگمنت را در ایران به تولید می‌رساند.

حال سوال اینجا است که برای تیگو 8 چه پیشرانه‌ها و سیستم انتقال قدرتی در نظر گرفته شده است؟


برای ایجاد تنوع و قدرت انتخاب، شرکت مدیران خودرو 2 نوع پیشرانه و سیستم انتقال قدرت را برای این خودرو در نظر گرفته است. نسخه اول یک پیشرانه 2 لیتری توربوشارژ است که برای اولین بار روی تیگو 8 پرو نصب می‌شود. این پیشرانه توانایی تولید 170 اسب بخار قدرت و 250 نیوتن‌متر گشتاور را دارا بوده و  همراه با جعبه‌دنده 9 سرعته CVT عرضه خواهد شد. لازم به ذکر است که این سیستم انتقال قدرت در سال 2018 در میان برترین گیربکس‌های بازار چین قرار گرفته است.
مصرف سوخت ترکیبی تیگو 8 پرو با این پیشرانه، 8.2 لیتر در هر 100 کیلومتر در سیکل ترکیبی است.


پیشرانه دوم یک نسخه 1.6 لیتری TGDI (توربوشارژ با تزریق سوخت مستقیم) است که توانایی تولید 197 اسب بخار قدرت و بیشینه گشتاور 290 نیوتن‌متر را در 2200 دور در دقیقه دارد.

مصرف سوخت ترکیبی آن 6.8 لیتر در هر 100 کیلومتر است.

 

قابل ذکر است که بازدهی این موتور 38 درصد اعلاتم شده که برای موتورهای درون سوز بازدهی بسیار بالایی است. (به طور مثال بازدهی موتور فولکس واگن تیگوان 37.2 درصد است.)

این پیشرانه در میان 10 موتور برتر در کشور چین انتخاب شده است و همراه با جعبه‌دنده 7 سرعته دو کلاچه 7 عرضه خواهد شد.  شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت تیگو 8 پرو با این پیشرانه  8.9 ثانیه خواهد بود.

 

 

 

 

نظر دهید


در همین زمینه