شبکه‌های اجتماعی

رونمایی از دو محصول جدید ایران‌خودرو در دهه فجر
محصول جدید ایران خودرو

ویژگی‌های فنی احتمالی محصولات جدید ایران‌خودرو

مازیار بیگلو دبیر انجمن قطعه سازان کشور اعلام کرد که ایران خودرو در دهه مبارک فجر از دو مدل جدید رونمایی خواهد کرد. وی با اشاره به تحریم‌های بین المللی و عبور از موانع و تحریم‌ها گفت که در حال حاضر قیمت مواد اولیه منطقی نیست و باید با قیمت تمام شده این مواد به ما داده شود تا هزینه‌های تولید منطقی باشد. هرچند جامعه ظرفیت افزایش بیش‌تر قیمت خودرو در سال جاری را نخواهد داشت و علاوه بر این، هرگاه قیمت خودرو افزایش پیدا کرده، نارضایتی مردم از کیفیت خودروهای داخلی نیز بیش‌تر شده است.

 

علاوه بر این مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو نیز اعلام کرده است که این شرکت قصد دارد از یک محصول  کراس‌اوور و یک سدان ملی جدید رونمایی کند. در کنار این دو محصول، دنا پلاس اتوماتیک نیز قرار است در دهه فجر امسال (1398) به صورت رسمی رونمایی شود. با توجه به اعمال تحریم‌های یک جانبه نسبت به صنعت خودروسازی کشور و عدم امکان همکاری با صنعت خودروسازی جهانی، امسال خودروسازان و صنایع وابسته این صنعت وظیفه دارند تا دهه فجر را با دستاوردهای صنعت خودروسازی و قطعه‌سازی داخلی رقم بزنند. بنابراین به نظر می‌رسد که باید شاهد نمایش دستاوردهای داخلی در این حوزه طی روزهای آینده باشیم. ناگفته نماند که بسیاری از منتقدان رخدادهای پیش رو را یک حرکت نمادین می‌دانند و معتقدند که هیچ اتفاقی عملیاتی رخ نخواهد داد. 

 

ویژگی‌های فنی احتمالی محصولات جدید ایران‌خودرو

با توجه به فعالیت‌های اخیر واحد فنی و مهندسی و تحقیقات موتور ایران خودرو، احتمال داده می‌شود که 3 پیشرانه‌ شامل پیشرانه EF7 پلاس توربوشارژ با 161 اسب‌بخار قدرت و بیشینه گشتاور 240 نیوتن‌متر، پیشرانه 3 سیلندر 1.2 لیتری توربوشارژ با کد KP2 که توانایی تولید 161 اسب‌بخار قدرت و 286 نیوتن‌متر گشتاور را دارا است و پیشرانه 4 سیلندر 1.6 لیتری با کد EC5  که توانایی تولید 115 اسب‌بخار قدرت و 150 نیوتن‌متر گشتاور را دارا است برای محصولات جدید ایران‌خودرو به کار رود. که البته استفاده از پیشرانه 3 سیلندر توربوشارژ کمی بعید به نظر می‌رسد.

علاوه بر این جعبه دنده ۶ سرعته دستی جدید ایران خودرو و جعبه دنده ۶ سرعته اتوماتیک DAE می‌توانند گزینه‌های محتمل برای استفاده در محصولات جدید باشند. 

 

 

 

نظر دهید


در همین زمینه