شبکه‌های اجتماعی

جک T8 به ایران می‌آید
Automobile Farsi - 2019 JAC T8

بازار پیکاپ‌های چینی در ایران داغ می‌شود

نداشتن تنوع و محصول‌های به روز، یکی از معضل‌های اساسی صنعت خودرو ایران در بخش وانت‌ است. با این حال به نظر می‌رسد این روند در حال تغییر است و این بار نیز چینی‌ها برای سامان دادن به این بخش از بازار نیز دست به کار شده‌اند. پس از عرضه آمیکو آسنا و معرفی JMC تایگر، این بار یک پیکاپ بزرگ از کرمان موتور در ایران دیده شده است. جک T8، پیکاپ بزرگی است که مدت زیادی از معرفی آن در بازار چین نمی‌گذرد و اکنون در حال سپری کردن مراحل آزمایش استاندارد است تا برای ورود به بازار ایران آماده شود. پیش از این نیز کرمان موتور یک نمونه از جک T6 را برای آزمایش و بازارسنجی به ایران آورده بود.
جک T8 از ترکیب المان‌های جدید این شرکت و با همکاری مراکز طراحی ایتالیا و ژاپن جک طراحی شده و پروسه توسعه آن تنها دو سال طول کشیده است. هر چند مبنای طراحی آن جک T6 است و بیش‌تر به یک فیس‌لیفت این مدل شبیه است تا یک مدل کاملا جدید. بارز‌ترین تفاوت‌های این دو مدل را می‌توان در نمای جلو کابین آن مشاهده کرده که به صورت دو رنگ و با استفاده از چرم طراحی و تکمیل شده است.
از مهم‌ترین ویژگی‌های این خودرو تطبیق و استفاده از سیستم ارتباطی هوشمند J-ConNet 2.0 است که ویژگی‌های مانند تشخیص عیب، فرمان صوتی، اتصال هوشمند، WIFI و ... می‌شود. این سامانه جدید جایزه بهترین شبکه هوشمند را از آن خود کرده است.

 

مشخصات فنی جک T8
تجربه و دانش بیش از 50 ساله جک در تولید و صادرات شاسی و کامیونت در ترکیب با تجربه این خودروساز با تولید سواری، این شرکت را به سمت تولید پیکاپ کشانده است. جک T8 در بازار چین با دو موتور دیزلی و یک موتور بنزینی عرضه می‌شود که موتور بنزینی آن با حجم دو لیتر و استفاده از توربوشارژ توان تولید 188 اسب بخار قدرت را دارد و بیشینه گشتاور آن نیز به 290 نیوتن‌متر می‌رسد. جک در حال حاضر این خودرو را تنها با یک جعبه دنده 6 سرعته دستی عرضه می‌کند. دیفرانسیل مورد استفاده در این پیکاپ نیز ساهت بورگ‌وانر است که به وسیله یک کلید در کابین سه حالت رانندگی دیفرانسیل جلو، دو دفرانسیل سبک و سنگین که امکان حرکت بهتر در مسیرهای خارج جاده ارائه می‌دهد. بر اساس اعلام جک تغییر وضعیت به هر یک از این حالت‌ها تا سرعه 80 کیلومتر بر ساعت امکان‌پذیر است.

 

ابعاد و اندازه جک T8
جک T8 در دو نسخه معمولی و کشیده در چین عرضه می‌شود. طول، عرض و ارتفاع این اتومبیل در نسخه معمولی 5325، 1880 و 1830 میلی‌متر است. همچنین فاصله دو محور این نسخه 3090 میلی‌متر است که در نسخه کشیده فاصله دو محور آن به 3380 میلی‌متر می‌رسد. به همین تناسب این خودرو با اندازه در فضای بار قابل سفارش است. همچنین کم‌ترین فاصله این خودرو از سطح زمین 220 میلی‌متر اعلام شده است. جک برای بزرگ‌ترین پیکاپ خود از چرخ‌هایی با اندازه 265/60R18 استفاده کرده است.
هنوز نتیجه‌ای از آزمایش تصادف جک T8 منتشر نشده است، اما با توجه به شباهت‌های آن با جک T6 می‌توان گفت این خودرو نیز توانایی دریافت 4 ستاره ایمنی از موسسه تست تصادف چین را دارد.


امکانات جک T8
جک در بخش امکانات ایمنی و رفاهی پیکاپ T8 از دو کیسه هوا، ترمزهای دیسکی در چهار چرخ، سنسورهای جلو و عقب، هشدار خروج از مسیر، کنترل فشار باد تایرها، دوربین 360 درجه، کنترل پایداری الکترونیکی، ثبت ویدیویی دیجیتال، چراغ‌های زنون، چراغ‌های روزتاب، گرمکن آینه‌های کناری، کروز کنترل، بلوتوث و سیستم ورود و استارت هوشمند استفاده کرده است. نمایشگر 8 اینچی لمسی به همراه سامانه ناوبری و کنترل‌های روی فرمان نیز از دیگر امکاناتی است که در پیکاپ جک T8 تعبیه شده است.

 

جک T8 چه زمانی به ایران می‌آید؟
کرمان موتور هنوز زمان و قیمت مشخصی برای عرضه جک T8 اعلام نکرده است. با این حال به نظر می‌رسد در نیمه دوم سال جاری این محصول را به صورت رسمی به بازار معرفی کند. در نبود فوتون تانلند و وینگل5، جدی ترین رقیب این محصول آمیکو آسنا خواهد بود. هنوز وضعیت ورود JMC تایگر نیز به درستی مشخص نیست و ممکن است عرضه آن در ایران لغو شود. جک T8 در چین با قیمت 100.000 تا 128.000 یوآن عرضه می‌شود؛ یعنی در بازه 14500 تا 18500 دلار. با توجه به این قیمت احتمالا کرمان موتور جک T8 را در محدوده قیمتی 400 میلیون تومان عرضه خواهد کرد.

نظر دهید


در همین زمینه