شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - کی‌ام‌سی J7
به بهانه ورود به سامانه فروش خودروهای وارداتی

برند سیهو یکی از زیرمجموعه‌های گروه JAC است که در سال ۲۰۱۸ تاسیس شده است. یکی از محصولات این گروه،‌ یک سدان خانوادگی و نیمه‌‌لوکس به نام سیهو  A5 Plus است که این محصول قرار است در ایران توسط کرمان‌موتور با نام JAC J7 عرضه شود. این محصول در بازار روسیه نیز با نام موسکووویچ ۶ شناخته می‌شود. همچنین نسخه برقی این مدل، سیهو  E50A است.

کرمان‌موتور با شروع دور جدید واردات و پس از اعلام وزیر صمت مبنی بر تمرکز بیشتر روی واردات خودروهای برقی، قصد عرضه این مدل با نام جک J7 برقی  را دارد. این خودرو اخیرا به سامانه فروش خودروهای وارداتی نیز اضافه شده است. همچنین گفته شده که کرمان‌موتور قصد دارد در آینده، فرآیند مونتاژ این محصول در داخل ایران را هم آغاز و آن را با نام اختصاصی KMC J7 برقی عرضه کند.

طول و عرض جک J7 برقی که سوار بر چرخ‌های آلياژی ۱۷ اینچی است به ترتیب، ۴۷۸۰ میلی‌متر و ۱۸۲۰ میلی‌متر اعلام شده است. ارتفاع آن ۱۴۹۲ میلی‌متر است و فاصله بین محورهای آن نیز به ۲۷۷۰ میلی‌متر می‌رسد. فضای صندوق بار ۵۴۰ لیتر است که با خواباندن صندلی‌های عقب می‌توان آن را به ۱۶۵۰ لیتر افزایش داد. این خودرو مجهز به یک بسته باتری ۵۰.۱ کیلووات ساعتی است و با شارژ کامل، می‌تواند مسافتی برابر با ۴۰۲ کیلومتر را بپیماید. با استفاده از شارژ سریع DC، می‌توان ۳۰ تا ۸۰ درصد باتری را در ۴۸ دقیقه شارژ کرد. البته شارژ کامل خودرو در صورت استفاده از شارژرهای خانگی AC تا ۶.۵ ساعت طول می‌کشد.

این خودروی الکتریکی مجهز به یک موتور برقی از نوع آهن‌ربای دائمی و سنکرون است که توانایی تولید ۱۹۰ اسب بخار و گشتاور ۳۴۰ نیوتن‌متر را دارد. قدرت تولیدشده توسط جعبه‌دنده تک‌سرعته مخصوص خودروهای الکتریکی با نام Direct Drive به محور جلو فرستاده می‌شود. این پیشرانه مجهز به خنک‌کننده آبی است و سیستم برق و باتری آن از طریق جریان آب خنک می‌شود تا در شرایط مختلف آب و هوایی، پایداری آن تضمین شده باشد. سیستم تعلیق در محور جلو مک‌فرسون و در محور عقب از نوع چنداتصالی یا مولتی‌لینک است. حداکثر سرعت آن ۱۴۲ کیلومتر بر ساعت اعلام شده و برای طی کردن شتاب ۰ تا ۱۰۰کیلومتر بر ساعت به ۷.۶ ثانیه نیاز دارد.

کرمان‌موتور با قرار دادن این خودرو به عنوان یک سدان نیمه‌لوکس، قصد دارد آن را به عنوان محصولی با رده آپشن‌های میانی عرضه کند. پس می‌توان گفت که سطح تجهیزات ایمنی و رفاهی خودرو در مقایسه با مدلی مثل KMC J7 در رده پایین‌تری قرار دارد. با این حال،‌ لیست این تجهیزات تا حدودی تحسین‌برانگیز به نظر می‌رسد. چراغ‌های جلو از نوع LED هستند و دو کیسه هوا برای راننده و سرنشین جلو قرار داده شده است. در برابر آن‌ها، یک صفحه لمسی بزرگ و عمودی دیده می‌شود که با استفاده از آن می‌توان به تمام تنظیمات و قابلیت‌های اطلاع‌رسانی و سرگرمی خودرو دسترسی پیدا کرد. کلاستر ابزار و صفحه کیلومتر آن هم از نوع دیجیتالی است. دکمه استارت و استاپ، فرمان کمکی برقی، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک و اهرم تنظیم‌دنده الکترونیکی دوار از سایر ویژگی‌های فضای داخلی است.

در بخش تجهیزات ایمنی، گزینه‌های آشنا و مفیدی دیده می‌شوند. ترمز پارک برقی، اتوهولد، سنسور نور (اتولایت)، سنسور  باران، سامانه کنترل پایداری الکترونیکی، کروز کنترل، سنسور پارک و دوربین عقب، سامانه کنترل کشش و ... از جمله ویژگی‌هایی هستند که سواری امن و راحتی را برای راننده و سرنشین‌ها به ارمغان می‌آورند.

نظر دهید


در همین زمینه