شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - خودروهای وارداتی
عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس مطرح کرد

 

یک عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس گفت‌‌‌: «آئین نامه‌‌ای که برای واردات خودرو نوشته شده است حاکی از این است که وزارت صمت تحت تاثیر قدرت‌های پشت پرده‌‌ای است که سال ها مورد حمایت بوده و ثمره‌‌ای برای مردم نداشته اند.»


به گزارش ایسنا، جلال رشیدی کوچی درباره آئین نامه نوشته شده برای واردات خودرو، بیان کرد‌‌‌: «هدف مجلس از تصویب قانون واردات خودرو در وهله اول این بود که انحصار خودروسازان شکسته شود و در وهله دوم نیز خودرو به یک کالای مصرفی تبدیل شود و دیگر یک کالای سرمایه‌‌ای نباشد، در وهله سوم نیز با شکسته شدن انحصار، قیمت خودرو نیز شکسته شده و به قیمت‌های جهانی نزدیک تر شود تا عموم مردم با درآمدهای مختلف بتوانند به انواع خودر دسترسی داشته باشند.»


آئین نامه نوشته شده تاثیری در بازار خودرو ندارد

نماینده مردم مرودشت در مجلس شورای اسلامی، در ادامه اظهار کرد‌‌‌: «آئین نامه‌‌ای که اکنون برای واردات خودرو نوشته شده است، هیچ کدام از اهداف مجلس را محقق نمی کند. بر اساس این آئین نامه قیمت خودرو بدون هیچ تغییری باقی‌‌‌می ماند و عموم مردم نیز نمی‌توانند به خودروی دلخواه خود دسترسی داشته باشند. این آئین نامه نشان‌‌‌می دهد وزارت صمت به جای اینکه به دنبال رضایت‌مندی مردم باشد، تحت تاثیر قدرت‌های پشت پرده و پنهانی که سال ها مورد حمایت بودند، قرار گرفته است.»


کسی نمی تواند مانع واردات خودرو شود

رشیدی کوچی در پایان با بیان اینکه این آئین نامه نمی تواند تاثیر چندانی در ساماندهی بازار خودرو داشته باشد، تصریح کرد‌‌‌: «ما در مجلس به دنبال این هستیم که اگر امکان دارد این آئین نامه اصلاح شود. آنچه که مهم است تبدیل واردات خودرو به قانون است. دیگر کسی نمی تواند مانع واردات خودرو شود.»

 

نظر دهید


در همین زمینه