شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - نیک‌بین صادرات آسیا، اروپا، آمریکا و CIS ایران خودرو
بازار روسیه هدف بزرگ ایران خودرو برای آینده

مدیر صادرات آسیا، اروپا، آمریکا و CIS ایران خودرو در گفتگو با خبرنگار اتومبیل فارسی با اشاره به همکاری ایران خودرو با دیگر کشورها برای صادرات محصولات این شرکت، گفت: سابقه بیست ساله صادرات محصولات ایران خودرو به کشورهای مختلف وجود دارد و این امر در دوره‌ای با توجه به عوامل مختلف متوقف شده که از جمله آن می‌توان به عدم تطابق زیرساختی، تفاوت استانداردها و تحریم‌ها در آن موثر بوده اما سابقه ایران خودرو در صادرات به بیش از 250 هزار دستگاه در طول سالیان گذشته و به 30 کشور مختلف است.


نیک‌بین با اشاره به موضوع صادرات محصولات ایران خودرو به روسیه گفت: در روسیه برنامه‌های مفصلی داریم اما زیرساخت‌ها هنوز به طور کامل شکل نگرفته و باید در حوزه‌هایی همچون استاندارد، مالی و خدمات پس از فروش زیرساخت‌های لازم را داشته باشیم. در 6 ماه گذشته تعدادی از محصولات ایران خودرو را برای بازار روسیه ارسال کردیم که شامل سورن، تارا، دنا در دو نسخه دستی و اتوماتیک است و ارزیابی کلی از بازار روسیه داشتیم.

 

وی با اشاره به این موضوع که هیچ کشوری دوست ندارد بازار مصرف کشور دیگری باشد گفت: به دنبال حضور پایداری در روسیه هستیم و اگر به دنبال انتقال تکنولوژی و همکاری مشترک بین ایران و روسیه نباشیم قطعا حضور ما بی‌اثر بوده و شکست خواهد خورد بنابراین برنامه مفصلی داریم که هنوز در دست مذاکره و بررسی است.

 

نیک‌بین با اشاره به بازار روسیه گفت: روسیه در بخش پلت‌فرم تا قبل از مسائل پیش آمده با اوکراین و تحریم‌های بین‌المللی این کشور لادا شریک تجاری رنو بوده است اما پس از این اتفاقات رنو بازار این کشور را ترک کرده است و این فرصت خوبی برای برای ایران خودرو که دارای پلتفرم مستقل و به‌روز شده است، وجود دارد.


وی در این خصوص ادامه داد: با توجه با توجه به فعالیت‌های انجام شده در ایران خودرو در بخش قوای محرکه و خودروهای برقی این علاقه‌مندی از طرف مقابل وجود دارد تا انتقال اطلاعات شکل بگیرد و ما نیز در حال ارزیابی این موضوع در ایران هستیم و ما نیز در نقطه مقابل از ظرفیت پتانسیل‌های روسیه بازدیدهایی را داشته‌ایم.

 

مدیر صادرات آسیا، اروپا، آمریکا و CIS ایران خودرو با اشاره به حضور مرحله‌ای ایران خودرو در روسیه گفت: با توجه به ارزیابی انجام شده به نظر می‌رسد تارا از اقبال خوبی در روسیه برخوردار باشد و در حال ایجاد زیرساخت‌ها بوده و مرحله به مرحله به سمت تولید در روسیه پیش می‌رویم و این سیاست قطعی هر شرکتی است که بتواند از مشوق‌های کشور مقصد حداکثر استفاده را ببرد.

 

نیک‌بین در پاسخ به سوالی در خصوص رقابت با خودروسازان چینی در بازار روسیه گفت: استراتژی ایران خودرو با شرکت‌های چینی متفاوت است، شرکت‌های چینی استراتژی تهاجمی داشته اما با رویکرد بلندمدت با بررسی دقیق به حضور در بازار روسیه فکر می‌کنیم و خوشبختانه نیمی از ظرفیت بازار روسیه خالی است و این ظرفیت برای ایران خودرو برای دستیابی به محبوبیت وجود دارد.

 

وی در پایان با اشاره به قیمت ایکو تارا در بازار روسیه گفت: قیمت این خودرو در بازار روسیه همانند ایران است و بر اساس بررسی انجام شده ایکو تارا در بازار این کشور با قیمت یک میلیون 700 هزار یورو به فروش می‌رسد که معادل قیمت این خودرو در ایران است.

نظر دهید


در همین زمینه