شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - دنا پلاس
موج جدید افزایش قیمت خودرو در راه است

علیمردان عظیمی مدیر عامل گروه صنعتی ایران خودرو با ارسال نامه‌ای به اداره نظارت بر ناشران گروه صنعتی و معدنی، قیمت جدید ۶ محصول این گروه صنعتی را اعلام کرد.

بر اساس جدول منتشر شده قیمت ۶ محصول شامل پژو 207i اتوماتیک سقف فلزی، پژو 207i دنده‌ دستی با رینگ فولادی،‌ پژو 207i با موتور TU3، سورن پلاس با مالتی‌مدیا و رینگ آلومینیومی،‌ سورن پلاس با مالتی‌مدیا و رینگ فولادی و دنا پلاس با رینگ فولادی افزایش چشم‌گیری را پشت سر گذاشته است. 

 

نکته قابل توجه این است که قیمت‌های اعلام شده در جدول زیر، قیمت درب کارخانه بوده و قیمت نهایی برای مشتری با افزوده شدن هزینه‌های مالیات بر ارزش افزوده، هزینه شماره‌گذاری، بیمه شخص ثالث و سایر عوارض و دیون قانونی مشخص خواهد شد. تجربیات قبلی نشان داده است که با افزوده شدن این عوارض و هزینه‌های جانبی، قیمت نهایی برای مصرف کننده حدود ۱۵ تا ۲۰ درصد بیش‌تر از قیمت‌های اعلامی در جدول زیر خواهد بود.

 

با مقایسه این قیمت‌ها با قیمت‌های رسمی پیشین گروه صنعتی ایران خودرو، افزایش ۳۰ تا بیش از ۵۰ درصدی در قیمت محصولات این خودروساز مشاهده می‌شود که بدون شک این افزیاش قیمت به طور مستقیم باعث افزایش قیمت خودروهای تولید داخل و حتی مونتاژی‌ها در بازار آزاد خواهد شد.

 

AutomobileFa IKCO Official Prices 14030504

 

نظر دهید