شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - کیا سراتو
سامانه ثبت نام اعلام شد

 

طبق اعلام سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت، متقاضیان خرید خودروهای وارداتی از ساعت ۱۲ ظهر امروز شنبه ۶ اسفند ماه برای ثبت درخواست خود به سامانه یکپارچه تخصیص خودرو مراجعه کنند.

متقاضیان خودروهای وارداتی شنبه ۶ اسفند ماه از ساعت ۱۲ به سامانه یکپارجه تخصیص خودرو به آدرس saleauto.ir مراجعه و طبق شرایطی که در درگاه وزارت صمت ذکر شده ثبت نام کنند.


بر اساس اطلاعات منتشر شده از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت، ثبت‌نام خودروهای وارداتی از امروز شنبه آغاز می‌شود و شرکت‌کنندگان در این قرعه کشی علاوه بر داشتن شرایط قرعه‌کشی خودروهای داخلی همچون داشتن گواهینامه، نداشتن پلاک فعال و...، بایستی ۵۰۰ میلیون تومان در حساب بانکی خود بلوکه کنند.


متقاضیان خرید خودروهای وارداتی از ساعت ۱۲ ظهر امروز شنبه ۶ اسفند ماه، به سامانه یکپارچه تخصیص خودرو مراجعه کنند و طبق شرایطی که توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام کرده است، ثبت‌نام کنند. زمان ثبت‌نام اولویت محسوب نمی‌شود.


همچنین مدیر طرح واردات خودروی وزارت صنعت، معدن و تجارت، با بیان اینکه حداقل 100 هزار دستگاه خودروی وارداتی طی 6 ماه عرضه خواهد شد، گفت: «شرایط لازم برای ثبت‌نام شامل موجودی 500 میلیون تومانی در حساب وکالتی متقاضی، نداشتن پلاک انتظامی فعال، داشتن گواهینامه، عدم امکان انتقال سند به مدت یکسال و... است.»


مهدی ضیغمی در رابطه با تعداد خودروهایی که قرار است در نوبت اول پیش‌ فروش خودروهای وارداتی عرضه شود، اظهار کرد: «در این طرح با توجه به تعداد ثبت‌نام برای تعداد خودروهای عرضه‌ای تصمیم‌گیری خواهد شد، اما حداقل فروش ۱۰۰ هزار خودرو در یک بازه شش ماهه دیده شده است.»


وی اعلام کرد: «متقاضیان بایستی مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان را در حساب وکالتی خود مسدود کنند تا زمانی که حق تقدم مشخص شود و طبق نوبتی که مشخص شده است، بر اساس خودروهایی که عرضه و ثبت‌نام می‌شود، مبلغ اولیه را تکمیل وجه و واریز می‌کنند.»


این مقام مسئول در رابطه با مدت زمانی که بایستی این 500 میلیون تومان در حساب شخص مسدود بماند، توضیح داد: «افراد می‌توانند هر زمان که بخواهند پول خود را خارج کنند، اما در صورت برداشت، از نوبت هم خارج خواهند شد. تا زمانی که عرضه‌ها مشخص شود، بایستی مبلغ مسدود باشد و در زمان ثبت‌نام شرکت‌ها و خودروهایی که حاضر هستند، اعلام می‌شود.»


ضیغمی تصریح کرد: «شرایط عمومی که برای تمام برنامه‌های عرضه خودرو در حال حاضر اجرا می‌شود، برای این طرح های فروش نیز اعمال خواهد شد. شرایطی همچون داشتن گواهینامه، نداشتن پلاک انتظامی فعال و عدم خرید خودرو طی ۴۸ ماه گذشته؛ ضمن اینکه طی یک سال امکان انتقال سند را نیز نخواهند داشت.»

 

 

دانلود فایل PDF جزئیات و شرایط فروش خودروهای وارداتی

نظر دهید


در همین زمینه