شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - محصولات ونوسیا در ایران
دو کراس‌اوور و یک سدان ونوسیا در راه بازار ایران

 بر اساس اطلاعات به دست آمده، شرکت مکث موتور قصد دارد سه محصول از برند ونوسیا را به عنوان گزینه‌های وارداتی به بازار عرضه کند. این سه محصول شامل کراس‌اوور وی-آنلاین (V-Online)، سدان D60 پلاس و کراس‌اوور استار است. لازم به ذکر است که ونوسیا یک شرکت خودروساز چینی است که از همکاری دانگ‌فنگ و نیسان شکل گرفته از سال 2010 میلادی مشغول به فعالیت بوده و اولین محصول آن نیز از سال 2012 به بازار عرضه شده است. 

 

مکث موتور که به عنوان بال آسیایی گروه ماموت شناخته می‌شود پس از معرفی پیکاپ کلوت در دو نسخه دنده‌ای و اتوماتیک و کراس‌اوور تیارا، این بار به سراغ این برند تقریبا خوشنام چینی رفته است تا محصولات آن را که عمدتا دارای طراحی‌های جذاب و به روز هستند به صورت وارداتی به بازار عرضه کند.

اگرچه هنوز برای اظهار نظر در مورد سطح تجهیزات و مشخصاتی که این سه محصول ونوسیا در بازار ایران خواهند داشت زود است، اما در برخی از موارد مانند قوای محرکه انتخاب تنها به یک گزینه محدود خواهد بود. بنابراین می‌توان به طور کلی مشخصات فنی ونوسیا D60 پلاس، ونوسیا وی-آنلاین و ونوسیا استار در بازار ایران را نهایی و مشخص در نظر گرفت.

 

ونوسیا D60 پلاس

ونوسیا D60، یک سدان یک سدان بزرگ و نه چندان گران است که بر پایه پلتفرم نسل نخست نیسان تیدا شکل گرفته است. ونوسیا D60 از سال 2017 در حال تولید است و تقاضای خوبی برای آن در بازار چین وجود دارد. پیش از قرنطینه در سال 2019، ونوسیا حدود 74 هزار دستگاه از این خودرو فروخت. پس از مدتی از عرضه D60، ونوسیا نسخه جدید آن را با نام D60 پلاس معرفی و آماده فروش کرد.

ونوسیا D60 پلاس به یک موتور 1.6 لیتری 126 اسب بخاری مجهز شده که از خودروهای نیسان گرفته شده و با کد HR16 شناخته می‌شود. این موتور برای نسخه‌های روسی رنو، نیسان و لادا نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. این سدان با جعبه‌ دنده‌های 5 سرعت دستی و اتوماتیک CVT قابل عرضه است که به نظر می‌رسد در بازار ایران با جعبه‌دنده اتوماتیک CVT عرضه شود. 

 

ونوسیا وی-آنلاین (V-Online)

این کراس‌اوور کامپکت از سال 2021 میلادی در حال تولید است و در بازار چین با نام‌های Big V و Grand V شناخته می‌شود. برای ونوسیا وی-آنلاین یک پیشرانه 1.5 لیتری توربوشارژ در نظر گرفته شده است که توانایی تولید حدود 190 اسب بخار قدرت و 260 نیوتن‌متر گشتاور را دارا است. این پیشرانه همراه با جعبه‌دنده 7 سرعته اتوماتیک دوکلاچه عرضه خواهد شد.

 

ونوسیا استار

ونوسیا استار نیز یک کراس‌اوور شهری به شمار می‌رود که دارای ابعاد بزرگ‌تری نسبت به وی‌آنلاین است. این کراس‌اوور در نمایشگاه گوانگژو سال 2019 رونمایی شد و از سال 2020 به فروش رسید. همانند وی‌-آنلاین، ونوسیا استار نیز به یک پیشرانه 1.5 لیتری توریوشارژ مجهز شده که توانایی تولید حدود 190 اسب بخار قدرت و 260 نیوتن‌متر گشتاور را دارا است. این پیشرانه همراه با جعبه‌دنده 7 سرعته اتوماتیک دوکلاچه عرضه خواهد شد. 

ونوسیا استار که نام دیگر آن Xing (ژنیگ) است یک نسخه هیبریدی با موتور الکتریکی 48 ولتی نیز دارد که بعید است این نسخه برای عرضه در بازار ایران در نظر گرفته شده باشد.

 

 

نظر دهید


در همین زمینه