شبکه‌های اجتماعی

گزارش تصویری خط تولید دیگنیتی و فیدلیتی در بهمن موتور
اتومبیل فارسی - خط تولید بهمن موتور

گروه بهمن به دنبال توسعه کاخانه‌های خود است

 

بهمن موتور از سال 1338 تولید سه چرخه‌های مزدا را در ایران آغاز کرد. در آن زمان نام شرکت «کارخانه اتومبیل سازی مزدا» بود و با گذشت چند سال، در سال 1363 با شروع تولید مزدا 1600، نام این شرکت به ایران وانت تغییر کرد. در سال 1378 نیز با تغییر رویکرد شرکت و آغاز تولید سواری‌های مزدا، این شرکت بار دیگر تغییر تام را تجربه کرده و با نام «گروه بهمن» به فعالیت خود ادامه داد. در طول این چند دهه، مزدا همواره شریک اصلی بهمن موتور بوده، اما تحریم‌های تازه، نه تنها مزدا، بلگه شرکای دیگر بهمن موتور مانند هاوال و FAW نیز شراکت خود را با اینن خودروساز ایرانی به حالت تعلیق در آوردند. حالا نزدیک به یک سال است که بهمن موتور از بحران‌های خود عبور کرده و دو کراس‌اوور مدرن را به خط تولید خود آورده است. 

 

بهمن دیگنیتی و بهمن فیدلیتی، خودروهایی هستند که بار دیگر به خط تولید بهمن موتور رونق داده‌اند. نکته جالب این که، محصولات جدید بهمن موتور در همان سالنی مونتاژ می‌شود که وانت‌های تک کابین و دو کابین کارا نیز مونتاژ می‌شود. با این حال بهمن موتور در حال احداث یک سالن جدید برای مونتاژ فیدلیتی است که از این پس به عنوان محصول کلیدی این شرکت شناخته خواهد شد و در آینده نزدیک نسخه پرستیژ آن نیز در این شرکت به تولید خواهد رسید. 

 

بهمن موتور همچنین در حال احداث و راه اندازی یک سالن پرس جدید است تا میزان داخلی سازی خودروهای جدید خود را افزایش دهد. این شرکت قصد دارد یک ون باری به اسم اینرودز (Inroads) را با میزان داخلی سازی 50 درصدی به خط تولید خود اضافه کند تا نیاز کسب و کارهای جدید برای تحویل کالا را پوشش دهد. 

 

بهمن موتور همچنین به دنبال به روزرسانی سال رنگ خود است. بر اساس اعلام مدیران این شرکت، ربات‌های جدید برای سالن رنگ این شرکت خریداری شده و در تعطیلات نوروزی نصب آن‌ها صورت خواهد گرفت. بر خلاف ربات‌های کنونی که پایه آن‌ها روی زمین نصب شده، ربات‌‌های جدید روی دیوار نصب خواهند شد.

 

 

نظر دهید


در همین زمینه