شبکه‌های اجتماعی

احتمال ترخیص 14 هزار دستگاه خودرو وارداتی تا دو هفته آینده

انجمن واردکنندگان خودرو اعلام کرد

انجمن واردکنندگان خودرو اعلام کرده است که با پیگیری این انجمن به زودی شاهد ترخیص 14 هزار دستگاه خودرو وارداتی خواهیم بود.
تقریبا 4 ماه میشود که واردات خودرو به کشور ممنوع شده و در طی این مدت اخبار گوناگونی در این باره پخش شده است. بعضی از این اخبار در حد شایعه بوده و بعضی دیگر نیز به در حد مذاکرات بی‌نتیجه بر زمین ماندند و ممنوعیت واردات خودرو را 4ماهه کردند.
اما حالا خبر از ترخیص 14هزار دستگاه خودرو از گمرکات کشور به گوش می‌رسد و گفته می شود خودروهای در گمرک مانده با ورود به بازار، بخشی از التهاب بازار خودروهای وارداتی را کاهش دهند.
با ممنوعیت واردات خودرو، بازار خودروهای وارداتی به شدت تحت تاثیر قرار گرفت و کمبود خودرو التهاب فراوانی را برای این بازار به همراه آورد.ممنوعیت واردات خودرو سبب شد بسیاری از افراد با احتکار و عرضه نکردن خودرو قیمت خودروهای صفر و کارکرده خارجی را بیش از انتظار افزایش دهند.
 مهدی دادفر، دبیر انجمن واردکنندگان خودرو ضمن تایید و اعلام خبر واردات 14هزار خودرو خارجی به کشور توضیح داد پس رایزنی هایی که در رابطه با خودروهای موجود در گمرکات کشور با مسئولان سازمان توسعه تجارت انجام دادید سرانجام توافق شد تا این خودرو ها ترخیص و به بازار عرضه شوند.
به گفته او ترخیص خودروها موردبحث نهایتا تا 2 هفته آینده صورت خواهد پذیرفت. مجوزهای نهایی ترخیص نیز حداکثر تا پایان این هفته صادر خواهد شد.
دبیر انجمن واردکنندگان خودرو تعداد دقیق خودروهای موجود در گمرک را 14هزار و 50دستگاه، اعلام و خاطرنشان کرد: خودروهای مذکور به دو دسته تقسیم می شوند. بخش اول مربوط به خودروهایی که با ارز دولتی وارد شده اند و بخش دیگر خودروهایی در بر می گیرد که با ارز آزاد و پرداخت مابه‌التفاوت نرخ ارز به کشور وارد شده‌اند. البته دراین‌بین خودروهایی هم هستند که مالکان آنها برای ترخیص باید مابه‌التفاوت نرخ ارز را پرداخت کنند. به گفته دادفر 4هزاردستگاه خودرو با استفاده از ارز دولتی وارد و ترخیص می‌شوند و 10هزار دستگاه نیز با ارز آزاد به کشور وارد شده‌اند.
وی اظهار امیدواری کرد که ورود خودروهای در گمرک‌مانده به کشور بخشی از التهابات بازار خودروهای خارجی را که به‌واسطه عدم توازن بین عرضه و تقاضا ایجادشده است، از بین برود و شرکت‌های واردکننده خودرو نیز بتوانند به تعهدات فروش خود جامه عمل بپوشانند.

 

منبع: دنیای خودرو

نظر دهید


در همین زمینه