شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - بی‌وای‌دی سانگ پلاس
سبد محصولات بی وای دی متنوع می شود

بعد از تاسیس و رونمایی از شوروم اختصاصی بی‌ام اسپیس بالاخره مشخص شد که گروه بهمن متولی عرضه و فروش خودروهای بی‌وای‌دی در دور جدید واردات خواهد بود. بی‌ام اسپیس زیرمجموعه جدید گروه بهمن است که به صورت اختصاصی به عرضه خودروهای الکتریکی و هایبریدی در ایران خواهد پرداخت. البته دیگر برند گروه بهمن یعنی بی‌ام کارز نیز همچنان به عرضه محصولات وارداتی ادامه خواهد داد. بعد از تایید عرضه مدل نتا جی‌تی، اکنون نوبت به محصول جدید بی‌وای‌دی یعنی مدل موفق سانگ پلاس DM-i رسیده است.

بی وای دی از سال ۲۰۱۵ در حال طراحی و فروش محصولات متنوعی با نام سانگ بوده است. البته نسخه پلاس مدل در سال ۲۰۲۰ معرفی شد و در مقایسه با نسخه قبلی یعنی سانگ پرو، طول و عرضض بیشتری دارد و ارتفاع آن هم کم‌تر است. این مدل به عنوان یک شاسی‌بلند کلاس B بازار چین (معادل با سگمنت D جهانی) پایین‌تر از مدل بی‌وای‌دی تانگ در خط تولید قرار گرفته است و نسخه‌های هایبریدی DM-i و الکتریکی آن نیز در اواخر سال ۲۰۲۱ معرفی شده بود.


بررسی مشخصات فنی و عناصر ظاهری بی وای دی سانگ پلاس

بی‌وای‌دی سانگ پلاس مجهز به یک پیشرانه هایبریدی منطبق بر استانداردهای آلایندگی یورو۶ است. پیشرانه بنزینی ۱.۵ لیتری آن قادر به تولید ۱۰۹ اسب بخار و گشتاور ۱۳۵ نیوتن‌متر است و پیشرانه الکتریکی نیز می‌تواند تا ۱۹۵ اسب بخار و گشتاور ۳۲۵ نیوتن‌متر را تولید کند.. مصرف سوخت متوسط خودرو طبق استاندارد NEDC، ۴.۵ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است و ظرفیت مخزن سوخت هم به ۶۰ لیتر می‌رسد. بی‌وای‌دی سانگ پلاس از یک باتری ۱۸.۳ کیلووات ساعتی بهره می‌برد و می‌تواند با یک شارژ کامل، طی کردن مسافت تا ۱۱۰ کیلومتر را تضمین کند.

بی‌وای‌دی سانگ پلاس با فاصله بین محوری ۲ هزار و ۷۶۵ میلی‌متر و طول ۴ هزار و ۷۷۵ میلی‌متر، توانایی میزبانی از ۵ سرنشین را دارد. عرض و ارتفاع آن نیز به ترتیب به ۱۸۹۰ میلی‌متر و ۱۶۷۰ میلی‌متر می‌رسد. خودرو سوار بر چرخ‌های ۱۹ اینچی آلومینیومی است و از ویژگی‌های عملکردی آن می‌توان به سیستم مدیریت هوشمند توزیع جریان الکتریکی و دمای باتری، شارژ هوشمند باتری و سیستم بازیابی انرژی الکتریکی در حین ترمزگیری اشاره کرد.


بررسی تجهیزات رفاهی و کابین بی وای دی سانگ پلاس

در کابین بی‌وای‌دی سانگ پلاس یک نمایشگر ۱۲.۸ اینچی مجهز به اتصال بلوتوث، صندلی‌های چرمی، سیستم صوتی قدرتمند با ۹ بلندگو، پنل ابزار دیجیتالی ۱۲.۳ اینچی، سانروف پانوراما مجهز به سایه‌بان برقی و سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک دوگانه به همراه دریچه‌های اختصاصی برای سرنشینان عقب دیده می‌شود. صندلی راننده مجهز به سیستم‌های گرم‌کن و سردکن است و امکان تنظیم برق آن در ۸ جهت پیش‌فرض وجود دارد. صندلی سرنشین جلو نیز مشابه است اما جهت‌های قابل‌تنظیم آن به ۴ مورد پیش‌فرض محدود شده است. امکان جمع کردن صندلی‌های ردیف دوم با نسبت ۶۰/۴۰ وجود دارد.

سیستم نورپردازی محیطی فضای داخلی بی‌وای‌دی سانگ پلاس از ۳۱ رنگ اختصاصی پشتیبانی می‌کند. از سایر ویژگی‌های کابین خودرو می‌توان به ۵ پورت USB (۲ عدد جلو و ۳ عدد در ردیف عقب)، فیلتر تصفه هوای داخل کابین (PM 2,5)، آینه داخلی ضدتابش نور، آینه‌های جانبی جمع‌شونده مجهز به گرم‌کن، سیستم تک‌لمسی برای باز و بسته شدن شیشه‌ها، آینه آرایشی به همراه چراغ روشنایی برای سرنشین جلو، گرم‌کن شیشه عقب، قابلیت V2L (با خروجی ۲۲۰ وولت)، کنترل هوشمند صوتی و شیشه‌های دوجداره عایق صدا اشاره کرد.

تمامی چراغ‌های خودرو از فناوری Full LED بهره می‌برند. دوربین ۳۶۰ درجه، دوربین ثبت وقایع، سیستم روشنایی مشایعت تا درب منزل (Follow Me Home)، استارت دکمه‌ای، درب صندوق عقب برقی، باربند سقفی، آنتن کوسه‌ای، کیت پنچرگیری و شارژر خانگی AC سایر مزایای بی‌وای‌دی سانگ پلاس را تشکیل می‌دهند. فرمان برقی (EPS) خودرو از غربیلک مجهز به کلیدهای چندمنظوره بهره می‌برد و می‌توان آن را در ۴ جهت پیش‌فرض تنظیم کرد. راننده همچنین به حالت‌های رانندگی EV،‌ HEV، اسپرت،‌ اقتصادی، نرمال و برفی نیز دسترسی دارد.

 

 


بررسی تجهیزات ایمنی و کمک رسان بی وای دی سانگ پلاس

فهرست بلندبالای تجهیزات ایمنی و سامانه‌های کمکی بی‌وای‌دی سانگ پلاس تحسین‌برانگیز است. از بین سیستم‌های کمک‌رانندگی ADAS می‌توان به سیستم هشداردهنده حرکت بین خطوط (LDW)، سیستم کروزکنترل تطبیقی (ACC)، ترمز اضطراری خودکار (AEB)، رادار کمکی در ترافیک (TJA) و سیستم کمک به حرکت بین خطوط (LKA) اشاره کرد. خودرو همچنین از سیستم هوشمند تشخیص علائم راهنمایی و رانندگی نیز بهره می‌برد.

بی‌وای‌دی سانگ پلاس مجهز به چراغ‌های مه‌شکن عقب، چراغ روشنایی در روز، قفل کودک درب عقب، سیستم ضدواژگونی، سیستم ضدسرقت الکترونیکی ایموبلایزر و صندلی کودک ایزوفیکس است. کمربندهای ایمنی صندلی‌های جلو و عقب مجهز به پیش‌کشنده هستند و علاوه بر کیسه هوای راننده و سرنشین جلو، ۲ ایربگ جانبی و ۲ ایربگ پرده‌ای نیز وجود دارد.

سیستم پارک اتوماتیک (APS)، سیستم ترمز هوشمند (IPB)، سیستم تقسیم نیروی ترمز (EBD)، سیستم کمکی ترمز (BA) و ترمز پارک برقی (EPB) تنها بخشی از تجهیزات ایمنی بی‌وای‌دی سانگ پلاس را تشکیل می‌دهند. این مدل همچنین از سیستم کنترل خودرو هنگام فشردن هم‌زمان پدال‌های گاز و ترمز (BOS)، هشدار و کنترل هوشمند انحراف از سرعت مجاز، سیستم کنترل کشش (TCS)، سیستم کنترل پایداری الکترونیکی (ESC)، سیستم کنترل حرکت خودرو در سربالایی و کمک به حرکت خودرو در سراشیبی (HAC و HDC) نیز بهره می‌برد. سامانه نمایش لحظه‌ای فشار باد تایرها (TPMS) و سیستم هوشمند ورود بدون کلید سایر تجهیزات ایمنی را تشکیل می‌دهند.

 

نظر دهید


در همین زمینه