شبکه‌های اجتماعی

بازگشت بی‌وای‌دی به بازار ایران با کراس‌اوور تانگ
اتومبیل فارسی - بی‌وای‌دی تانگ

کراس‌اوور محبوب BYD در راه بازار ایران

 

 

در روزهای ابتدایی سال 1400، اخبار ضد و نقیضی از احتمال عرضه سوئست DX3 از سوی خودروسازی کارمانیا به گوش رسید. کراس‌اووری که گفته می‌شد در صورت توافق کارمانیا با این شریک چینی جدید خود، به عنوان جایگزینی برای حواله‌داران محصولات BYD در نظر گرفته خواهد شد. البته کارمانیا عرضه این محصول را در حد احتمال می‌دانست و مذاکرات این خودروساز با سوئست هنوز به مرحله عقد قرارداد نهایی نرسیده بود.

 

اما پس از آن که شرکت دیار خودرو تصاویری را از سوئست DX3 و خط تولید این محصول در ایران منتشر کرد و بازدید رسانه‌ها از خط تولید این محصول در کاخانه گلپایگان دیار خودرو نیز صورت گرفت، مشخص شد که پرونده سوئست در کارمانیا بسته شده است. 

 

ولی سوئست تنها یکی از گزینه‌های کارمانیا برای عرضه در بازار و تحویل به حواله‌داران BYD بود. گزینه دیگر بازگشت دوباره برند BYD به ایران بود که از مدت‌ها قبل زمزمه‌هایی در مورد آن شنیده می‌شد.

با پیشرفت در مذاکرات هسته‌ای و احتمال بازگشت طرفین به توافق برجام، احتمال بازگشت بسیاری از برندهای نام‌دار صنعت خودرو به بازار کشور در قالب محصولات مونتاژی قوت گرفته است و حال رسانه اینستاگرامی اتومدیا، تصاویری را منتشر کرده است که نشان دهنده 2 دستگاه بی‌وای‌دی تانگ به کشور از سوی خودروسازی کارمانیا برای طی مراحل تست فنی و دریافت استانداردها است. 

 

همانطور که در تصویر زیر دیده می‌شود، خودروسازی کارمانیا با انتشار نامه‌ای به مدیریت صنایع خودرو نیرو محرکه، درخواست صدور مجوزهای لازم برای تست دو نسخه بی‌وای‌دی تانگ 2 لیتری بنزینی را داشته که این مساله نشان دهنده این است کارمانیا به توافقات اولیه‌ای برای عرضه این محصول به بازار با شریک تجاری قدیمی خود دست یافته است. 

 

AutomobileFa BYD Return to Iran

 

 

البته مقامات خودروسازی کارمانیا، بازگشت برند بی‌وای‌دی به ایران و عرضه کراس‌اوور تانگ را در حد احتمال می‌دانند اما به نظر می‌رسد این احتمال آنقدر قوی است که کارمانیا نسبت به خرید و واردات دو نسخه از تانگ برای دریافت استانداردهای لازم اقدام کرده است. در حال حاضر از آنجایی که بی‌وای‌دی تولید دو کراس‌اوور S6 و S7 را قطع کرده است، تانگ را باید بهترین گزینه برای عرضه یک کراس‌اوور از این خودروساز چینی در بازار ایران دانست. از طرف دیگر این خودروساز بخش خصوصی به بعضی از مشتریان خود از طریق پیامک اعلام کرده که تا آخر اردیبهشت‌ماه تصمیم نهایی را در مورد محصول جدید خود و جایگزین بی‌وای‌دی S7 اعلام خواهد کرد.

 

در پایان باید اشاره کرد که نسخه جدید بی‌وای‌دی تانگ آنقدر در طراحی، کیفیت، امکانات و ویژگی‌های فنی قوی و جذاب ظاهر شده است که در صورت نهایی شدن آن برای عرضه در بازار ایران، بسیاری از رقبای هم‌وطن و حتی رده بالاتر خود را نیز از میدان به در خواهد کرد. 

 

 

 

نظر دهید


در همین زمینه