شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - فولکس‌واگن گلف آر ۳۳۳
رویداد مخصوص فولکس‌واگن


فولکس‌واگن در مراسمی که در وولفسبورگ برگزار شد، بالاخره نسخه محدود گلف R ۳۳۳ را به صاحبان جدید خود تحویل داد. این هاچ‌بک جذاب و تیراژ محدود، در ماه می به عنوان قوی‌ترین و گران‌ترین گلف تاریخ با قیمت ۸۱ هزار و ۹۰۰ دلار معرفی شده بود.

با وجود هزینه نسبتا بالا، پیش‌فروش این مدل در کم‌تر از ۸ دقیقه به پایان رسید زیرا همان‌طور که از نام آن نیز پیدا است،‌ تنها ۳۳۳ دستگاه از این نسخه تولید شده است. البته یکی از مزایای گران‌قیمت بودن این نسخه،‌ دعوت رسمی از سوی فولکس‌واگن به مراسم تحویل خودرو است. فولکس‌واگن در این مراسم که در تاسیسات اتواشتات برگزار شده بود، از بازگشت مدل GTI Treffen نیز خبر داد.

نسخه ۳۳۳ که بر اساس گلف R ساخته شده، تغییرات مخصوص خود را هم دارد. قدرت خروجی آن به ۳۳۳ اسب بخار و گشتاور آن نیز به ۴۱۸ نیوتن‌متر افزایش یافته است. شتاب ۰ تا ۱۰۰ آن به فقط ۴.۶ ثانیه نیاز دارد و حداکثر سرعت آن هم به ۲۷۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد. علاوه بر قدرت بیشتر، این نسخه از یک رنگ زرد لیمویی متالیک جذاب با چرخ‌های ۱۹ اینچی و لوگوی ۳۳۳ در فندرها بهره می‌برد.

 



گلف آر ۳۳۳ همچنین به سیستم مدیریت گشتاور R-Performance Torque Vectoring مجهز است که می‌تواند گشتاور را در صورت نیاز به صورت اتوماتیک تغییر دهد. حتی یک حالت رانندگی دریفت هم وجود دارد که آن را به گزینه‌ای جذاب برای اسپرت‌پسندها و علاقه‌مندان دریفت تبدیل می‌کند.

با توجه به این که نسل نهم فولکس‌واگن گلف قرار است تا سال ۲۰۲۸ در قالب یک خودروی الکتریکی عرضه شود، می‌توان به اهمیت و جذابیت نسخه‌های بنزینی آن پی برد. با این حال، برچسب قیمت ۸۲ هزار دلاری این نسخه همچنان کمی بیش از حد گران به نظر می‌رسد.

نظر دهید


در همین زمینه