اتومبیل فارسی - آئودی RS3
رکورد‌دار پیست نوربرگ‌‎رینگ

 آئودی RS3 مدل 2025 پس از آنکه به تازگی رکورد سرعت خودروهای کامپکت در پیست نوربرگ‌رینگ را شکست، اکنون به طور رسمی رونمایی شده است. با وجود اینکه این خودرو، نسخهٔ به‌روزرسانی شده‌ای از مدل قبلی است، مهندسان آئودی تغییرات چشمگیری در آن اعمال کرده‌اند.

 

مشخصات ظاهری آئودی RS3

طراحی بیرونی RS3 مدل 2025 با جلوپنجره‌ای جدید و ورودی‌های هوای بزرگ‌تر، اسپرت‌تر و جذاب‌تر از قبل شده است. همچنین، اسپلیتر برجسته در قسمت پایینی سپر جلو به ظاهر خشن و قدرتمند این خودرو افزوده است.

آئودی RS3 مدل ۲۰۲۵، نوآوری‌های جالبی را در طراحی چراغ‌ها به کار برده است. دی‌لایت‌های این خودرو به شکل پرچم شطرنجی، ظاهری اسپرت و متفاوت پیدا کرده‌اند. اما اگر این طرح به سلیقه‌ی مشتری نباشد، آئودی سه گرافیک دیگر را نیز برای انتخاب در نظر گرفته است که می‌توان آن‌ها را از طریق نمایشگر خودرو فعال کرد.

در قسمت عقب خودرو نیز تغییرات قابل توجهی به چشم می‌خورد. چراغ‌های جدید با گرافیک متفاوت، شبرنگ‌های عمودی و دیفیوزر بزرگ‌تر، به خودرو ظاهری اسپرت‌تر بخشیده‌اند. دو خروجی اگزوز بیضی شکل با قاب مشکی نیز به این تغییرات جذابیت بیشتری بخشیده‌اند. آئودی برای تکمیل این تغییرات، سه رنگ جدید آبی آسکاری، قرمز پروگرسیو و خاکستری دیتونا را به پالت رنگی RS3 اضافه کرده است. رینگ‌های ۱۹ اینچی مشکی مات نیز به عنوان آخرین عنصر، ظاهر اسپرت و مدرن این خودرو را تکمیل می‌کنند.

در داخل کابین نیز تغییرات چشمگیری صورت گرفته است. صندلی‌های اسپرت فیبر کربنی سفارشی، نورپردازی داخلی با رنگ‌های متنوع و دوخت‌های متضاد، به فضای داخلی خودرو ظاهری اسپرت و لوکس بخشیده‌اند. آئودی حتی تیمی از متخصصان را استخدام کرده تا مطمئن شود که داخل کابین RS3 همیشه بوی خوشایندی داشته باشد.

 

مشخصات فنی آئودی RS3

قلب تپنده‌ی آئودی RS3 مدل 2025 همچنان همان پیشرانه‌ی قدرتمند 2.5 لیتری پنج سیلندر توربوشارژ است که با تولید 400 اسب بخار قدرت و 500 نیوتن‌متر گشتاور، شتاب صفر تا صد کیلومتر بر ساعت 3.8 ثانیه‌ای و حداکثر سرعت 290 کیلومتر بر ساعت را برای این خودرو به ارمغان می‌آورد. با این حال، مهندسان آئودی برای بهبود عملکرد کلی خودرو، بهینه سازی‌هایی را در بخش هندلینگ انجام داده‌اند. به عبارت دیگر، با اصلاح سیستم توزیع گشتاور متغیر، تنظیم مجدد سیستم کنترل پایداری و بهبود عملکرد کمک‌فنرهای تطبیقی، کنترل و چابکی RS3 مدل 2025 به شکل قابل توجهی ارتقا یافته است.


آئودی RS3 مدل جدید خود را در دو تیپ بدنه‌ی سدان و هاچ‌بک روانه بازار خواهد کرد. اگرچه علاقه‌مندان به این خودرو در اروپا می‌توانند از پاییز امسال آن را در خیابان‌ها ببینند، اما مشتریان آمریکایی باید تا اواخر سال ۲۰۲۴ یا اوایل ۲۰۲۵ منتظر بمانند. قیمت این خودروی پرقدرت در بازار آلمان از ۶۶ هزار یورو برای مدل هاچ‌بک و از ۶۸ هزار یورو برای مدل سدان آغاز می‌شود.

 


شبکه‌های اجتماعی