شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - ولوو S60
توقف یک سدان دیگر در آمریکا

فروش ولوو S60 در ایالات متحده در ماه گذشته ۲۸۱ درصد افزایش یافت، اما این برای نجات سدان کافی نبود. کاملا برعکس، این خودروساز قصد دارد تولید S60 را در کارولینای جنوبی در پایان این ماه متوقف کند.

این خبر ابتدا در اینستاگرام منتشر و سوس توسط راسل داتز از ولوو تایید شد. او به مجله Road & Track گفت: «پس از پنج سال، ولوو تولید سدان S60 را در ریجویل، کارولینای جنوبی در پایان ژوئن ۲۰۲۴ برای ایالات متحده و برخی بازارهای دیگر به پایان می‌رساند تا بر روی EX90 جدید تمرکز کند.» البته ظاهرا ولوو S60 به‌طور کامل نابود نشده است زیرا تولید آن در داکینگ، چین ادامه دارد. این کارخانه سدان را برای بازارهای چین و استرالیا تولید خواهد کرد.

سرنوشت مدل ولوو V60 فعلا تغییری نکرده و ظاهرا این مدل «هنوز در دسترس است.» ولوو در مورد آینده مدل S60، جزئیات زیادی نگفت و فقط بیان کرد که «نمی‌توانیم درباره محصولات یا برنامه‌های آینده اظهار نظر کنیم.» گزارش‌های قبلی پیشنهاد می‌دهند که ولوو در حال کار بر روی جانشین‌های الکتریکی S60 و S90 است. درباره S60 کم‌تر شنیده‌ایم، اما انتظار می‌رود جانشین S90 به نام ES90 شناخته شود. همچنین گفته شده که یک نمونه پیش‌تولید آن در دسامبر گذشته در چین از خط تولید خارج شده است.

انتظار می‌رود این مدل بر روی پلتفرم SPA2 ساخته شود و شایعه شده که دارای بسته باتری ۱۱۱ کیلووات ساعتی مشابه EX90 باشد. ممکن است بالاخره امسال شاهد معرفی رسمی آن باشیم اما ولوو در هر صورت درباره این خودروی الکتریکی مرموز بسیار کم‌حرف و پنهان‌کار بوده است.

 

ولوو در سال گذشته ۱۰ هزار و ۳۵۷ دستگاه از مدل S60 را در ایالات متحده فروخت. این تعداد نسبت به ۶ هزار و ۱۵۰ دستگاه در سال ۲۰۲۲ افزایش یافته و تقریبا هم‌سطح با ۱۰ هزار و ۵۵۰ واحد فروخته شده در سال ۲۰۲۱ است. این اعداد نسبتا معمولی هستند و با این حال، ولوو S60 را به عنوان چهارمین خودروی پرفروش ولوو در ایالات متحده در سال ۲۰۲۳ قرار می‌دهند. سه مدل پرفروش‌تر دیگر کراس‌اور بودند و XC90 با ۳۹ هزار و ۹۲۰ دستگاه،‌ در صدر فهرست قرار گرفت.


مرگ ولوو S60 در حالی به صورت رسمی اعلام شده که اوایل این ماه اعلام شد که تولید مدل EX90 در کارخانه کارولینای جنوبی شروع شده است. این کارخانه در تابستان ۲۰۱۸ تاسیس شد و از توانایی تولید سالانه ۱۵۰ هزار دستگاه بهره می‌برد.

نظر دهید


در همین زمینه