شبکه‌های اجتماعی

تومبیل فارسی - مدل مفهومی تویوتا Urban SUV
کراس‌اووری برای اروپا

تویوتا با نمایش مدل مفهومی جدید خود که نام کامل آن Urban SUV Concept است، استراتژی و مسیر خود برای آینده خودروهای الکتریکی باتری‌محور در اروپا را نشان داد. این مدل که در نشست سالانه کنشیکی در بروسل به نمایش گذاشته شد، پیش‌نمایشی از نسخه تولیدی یک خودروی الکتریکی جدید است که در سال ۲۰۲۴ به بازار عرضه خواهد شد.

این کراس‌اوور کوچک‌ترین و ارزان‌ترین مدل خط تولید محصولات الکتریکی جدید تویوتا خواهد بود و به رقابت در بخش شاسی‌بلندهای سگمنت B می‌پردازد. این مجموعه جدید از شش خودروی الکتریکی تشکیل شده و تویوتا قصد دارد معرفی و تولید این محصولات به شکلی دنباله‌دار انجام شود.

 

AutomobileFa Urban SUV Concept 002



کانسپت Urban SUV یک خودروی اسپرت و کارآمد به معنای واقعی کلمه است. بدنه فشرده آن سوار با چرخ‌های بزرگ است و از جایگاه رانندگی نسبتا بلندی خبر می‌دهد. فضای داخلی آن به شکلی طراحی شده که می‌‌توان در هر زمان، اولویت را از سرنشین‌ها به فضای بار (یا برعکس) تغییر داد. هر دو پیشرانه تمام‌چرخ محرک یا دیفرانسیل‌جلوو برای آن در دسترس خواهد بود.

نسخه استاندارد این مدل احتمالا دو گزینه در بخش سایز باتری داشته باشد. مشتری‌های تویوتا می‌توانند بر اساس نیاز و اولویت‌های خود، باتری‌هایی با ظرفیت‌های متفاوت انتخاب کنند. طول این مدل مفهومی به ۴.۳ متر می‌رسد و عرض و ارتفاع آن نیز به ترتیب ۱.۸۲ متر و ۱.۶۲ متر اعلام شده است.

 

AutomobileFa Urban SUV Concept 001



در کنار این مدل در فروم کنشیکی، مدل مفهومی دیگری که Sport Crossover Concept نام دارد دیده می‌شود. این مدل پیش از این و در نمایشگاه شانگهای که در آپریل گذشته برگزار شده بود نیز حضور داشت. از این خودرو به عنوان «پیشنهادی جذاب برای مشتریان تازه‌وارد به سگمنت خودروهای الکتریکی» یاد شده و جایگزینی خیره‌کننده برای خودروهای شاسی‌بلند بنزینی محسوب می‌شود. با داشتن ۵در و فضای داخلی وسیع، می‌توان انتظار راحتی قابل‌توجهی از این مدل داشت. علاوه بر فضای کافی برای تمام سرنشینان،‌ گفته شده که فضای بار این مدل نیز قابل‌توجه است و می‌توان آن را گزینه‌ای مناسب برای خانواده‌های پرجمعیت دانست.

نظر دهید


در همین زمینه