شبکه‌های اجتماعی

8 نکته درباره نسل جدید کیا K900

کیا هراسی از رقیب‌ها ندارد!

 اگر به دنبال خودرویی لوکس و تکامل یافته، با امکانات فوق العاده می‌گردید؛ به شما می‌گوییم که کیا K900 جدید از راه رسیده است. با وجود بازار کوچک این کلاس از خودرو‌ها؛ کیا نسل کاملا جدیدی از K900 یا همان کوریس را آماده عرضه به بازار کرده است. اورس هدریک، قائم مقام توسعه و طراحی محصول کیا موتورز، حرف‌های جالبی راجع به K900 برای گفتن دارد. در اینجا هشت نکته در مورد این محصول جدید از صحبت‌های ایشان را به رشته تحریر درآوردیم.

 

1-بهینه سازی اختصاصی برای بازار آمریکا
آقای قائم مقام می‌گوید که نسل اول K900 با هدف فروش در ایالات متحده ساخته شد. با این وجود، متاسفانه با توجه به بحران اقتصادی کمپانی در آن سال، k900 مطابق با سلیقه خریداران آمریکایی همگام‌سازی نشد و بنابراین شکست را پذیرفت. K900 در میانه چرخه تکامل محصولات متولد شد و رشد یافت. نسل جدید K900 با دانش بیشتری طراحی شده است و در ساخت آن از دیدگاه معیار‌های جهانی استفاده شده است. کیا می‌خواهد این بار حضور قوی‌تری را با محصولی شایسته تر در این کلاس تجربه کند.


2-این یک سدان شیک است. واقعا شیک!
استایل خارجی K900 به هیچ وجه گیج‌کننده نیست. چراغ‌های جلو و عقب اندکی کوچک به نظر می‌رسند. شاید این به نوعی یادآور خودروی لوکسی چون نسل سوم لکسوس LS در فاصله سال‌های 2000 تا 2006 باشد، اما در فضای داخلی یک کابین هیجان انگیز انتظار شما را می‌کشد؛ جایی که جزئیات زیادی بر روی رو درها کار شده است و یک مانیتور ایستاده بزرگ به چشم می‌خورد و استفاده ملایم از روکش‌های چوبی چشم‌نواز که به نظر به قانونی الزامی در طراحی داخلی خودرو‌های لوکس تبدیل شده است. نسل جدید K900 به یقین بزرگ‌تر از قبل است و فضای بیشتری در قسمت عقب برای کاربری‌های دیپلماتیک وجود دارد.


3-تمام مدل‌ها با  4Wheel Drive
در نمایشگاه نیویورک و به هنگام رونمایی مشخص شد که k900 جدید در تمام تیپ‌ها از سیستم چهارچرخ محرک دائم بهره می‌برد. مسئولین کیا می‌گویند که بازار نیم‌کره شمال شرقی، بازار مهمی برای سدان‌های تجملاتی است و سیستم‌های دیفرانسیل عقب متداول، برای آن قشر از خریداران قابل قبول نیست. حتی ایالت‌های کالیفرنیا و آریزونا اظهار کرده‌اند که وجود سیستم چهار چرخ فعال در SUV‌ها و سدان‌های آن‌ها، یک مزیت ایمنی برای جاده‌های این منطقه به شمار می‌روند.


4-هندلینگ بهتر از گذشته
زمانی که از آقای هدریک درباره بزرگترین تفاوت K900 جدید پرسیدند؛ بی تأمل گفت: ویژگی‌های داینامیکی!
آلبرت بیرمن، کارمند سابق ب‌ام‌و و کسی که کیا از او برای طراحی داینامیک استینگر کمک گرفت، در پروژه K900 نیز نقش پررنگی داشته است. بهبود‌های داینامیکی تنها به اصلاح سخت‌افزاری شاسی محدود نمی‌شود؛ بلکه بیرمن اطمینان یافته است که نشیمن و مرکز ثقل K900 با محاسبات مهندسی لحاظ شده‌اند.


5-متریال اختصاصی خود را داشته باشید!
هیوندای و کیا به طور عادی در استفاده از متریال اختصاصی ناتوان‌اند، اما کیا به تازگی موفق شده است که با جمع آوری 100 مهندس متالوژی، به صورت دقیق بر روی متریال مصرفی در خطوط تولید تمرکز کند. این موضوع به آن‌ها اجازه می‌دهد تا به نتایج خوبی در تهیه فولاد با مقاومت بالا دست پیدا کنند. شما باید آن را فرم دهید، زمانی که گداخته شده باشد؛ این را هدریک توضیح می‌دهد. نگه داشتن آستانه تحمل و مقاومت این مواد در سطح بالا، کار دشواری است. و اما هدریک همچنان اضافه می‌کند که این بسیار جذاب است که مهندسان شما بتوانند اتصالات پیچیده را با مواد سخت به انجام برسانند. هدریک معتقد است که تمام آن پیچ و خم‌های آلیاژی در ساختار خودرو، همچون اثر هنری‌اند و  تمام آن‌ها در جهت سیاست‌‌های کاهش وزن انجام شده است.


6-سیستم چند رسانه‌ای پیشرفته
K900 با نسل جدیدی از سیستم‌های رسانه‌ای خودرو با کد UVO Luxe به فروش خواهد رسید که در آن با گسترش سیستم‌های ارتباطی و آن چه که کیا آن را «فضای پریمیوم» می‌نامد روبه‌رو هستیم. همچنین، اپتیمای 2019 نیز با سیستم‌های ارتباطی مشابه با همین سامانه عرضه خواهد شد. سیستمی که به نظر می‌رسد جایگزین سیستم قدیمی Kia Lineup شده است.


7-کیا هراسی از رقیب‌ها ندارد!
بیشتر مارکت‌های خودرو در سراسر جهان از قرار دادن دو محصول رقیب و هم‌قیمت در کنار یکدیگر خودداری می‌کنند. اما به نظر می‌رسد این مسئله تا زمانی که کیا زیر مجموعه گروه هیوندای باشد، چندان برایشان اهمیتی ندارد. اورس هدریک می‌گوید که از رقابت با بزرگان، حتی خواهرخوانده برند کیا، محصولات هیوندای و جنسیس به عنوان رقیب حرفه‌ای استقبال می‌کنند.


8-آیا پایین بودن فروش K900 منجر به مرگ آن می‌شود؟
کیا در سال 2016 تنها 834 دستگاه K900 در ایالات متحده فروخت. در 2017 این آمار به زیر 500 دستگاه رسید! این ارقام در دنیای تجارت، بسیار پایین تلقی می‌شوند و به عقیده بسیاری، چنین پروژه‌ای زیان‌بار به شمار می‌رود. حال آن که حضور قدرتمند رقیب‌ها در عمل می‌تواند به مرگ خاموش این مدل و از بین رفتن خاطرات آن در ذهن‌ها شود. اما کیا شجاعانه همچنان در این وادی ایستاده است و می‌جنگد؛ تا روزی رسد که آنها به معیار خودرو‌های لوکس در جهان خودرو بدل شوند و بیهوده نیست که مردمان سخت کوش کره جنوبی را با شعار « قلب‌های کوچک شکرگزار» می‌شناسند.

نظر دهید


در همین زمینه