شبکه‌های اجتماعی

ایلان ماسک: تسلا آماده ادغام با خودروسازهای دیگر است
اتومبیل فارسی - لوگوی تسلا

تسلا، با ارزش‌ترین خودروساز جهان

 


 ایلان ماسک مدیرعامل تسلا و دومین فرد ثروتمند جهان، اخیرا درباره احتمال ادغام تسلا با سایر خودروسازان یا خرید آن‌ها صحبت کرده است.

به گزارش پایگاه خبری اتومبیل فارسی به نقل از دیجیاتو، صحبت‌های ماسک از اهمیت بالایی برخوردار است چرا که تسلا با فاصله زیادی به عنوان با ارزش‌ترین خودروساز در جهان شناخته می‌شود. در حالی که تسلا تا به امروز زیرمجموعه کمپانی دیگری نبوده، با چندین خودروساز در گذشته همکاری کرده است. تویوتا و دایملر در گذشته از بزرگترین سرمایه‌گذاران تسلا بوده‌اند و تسلا برای آن‌ها پیشرانه برقی تولید کرده است. دایملر در سال ۲۰۱۴ سهم خود را فروخت و تویوتا هم در سال ۲۰۱۷ دست به چنین کاری زد که با توجه به ارزش کنونی سهام این سازنده خودروهای برقی، یک تصمیم بسیار اشتباه بوده است.

از آن زمان تا به امروز تسلا همکاری چندانی با خودروسازان نداشته. ارزش این شرکت در سال‌های گذشته افزایش پیدا کرده و در سال جاری میلادی با ارزش بازار بیش از ۵۰۰ میلیارد دلار، با ارزش‌ترین سازنده خودرو در جهان محسوب می‌شود.

 

ایلان ماسک به تازگی در مصاحبه‌ای و در پاسخ به این سوال که آیا گزینه جدی برای خرید مدنظرش بوده، گفته: «ما مسلما نمی‌خواهیم در تصاحب کمپانی دیگری رویکرد تهاجمی داشته باشیم، اما اگر شرکتی تمایل به ادغام با تسلا داشته باشد، در این مورد با آن‌ها گفت و گو خواهیم کرد.»

ایلان ماسک در ادامه صحبت‌های خود گفته: «زمانی که برای اولین بار از یک رودستر در سال ۲۰۰۷ رونمایی کردیم، خودروسازها ما را یک مشت احمق خطاب کردند. اما حالا رقبا بسیار دوستانه‌تر از قبل با ما برخورد می‌کنند.»

 

مدیرعامل تسلا درباره مذاکرات کنونی صحبتی نکرده و به احتمال تصاحب یا ادغام با شرکت دیگری اشاره نکرده است. شاید چنین ایده‌ای تا چندین سال پیش تقریبا غیرممکن به نظر می‌رسید، اما تسلا هم اکنون قادر به خرید نه تنها یک خودروساز، بلکه چندین شرکت بزرگ خودروسازی است. ارزش تسلا به عنوان با ارزش‌ترین خودروساز نزدیک به ۵۵۰ میلیارد دلار است، در حالی که تویوتا به عنوان دومین برند با ارزش، تنها ۱۹۰ میلیارد دلار ارزش دارد.

باید منتظر ماند و دید ایلان ماسک چه برنامه‌‌ای برای آینده تسلا دارد...

 

 

نظر دهید


در همین زمینه