شبکه‌های اجتماعی

نسل سوم آریزو 5 در آستانه رونمایی
اتومبیل فارسی - آریزو 5 توربو جدید

 استقبال جهانی از آریزو 5

خودرو آریزو 5 بر اساس مدل مفهومی آلفا در سال 2016 جهت عرضه در بازارهای جهانی و بازار کشور چین طراحی و تولید گردید. آریزو 5 در طول حضور 5 ساله خود در بازارهای مختلف تا به حال با دو فیس لیفت مواجه شده است. یکی از آن تغییرات، تغییر موتور خودرو از 1500 سی سی تنفس طبیعی و گیربکس های دستی و CVT به 1500 سی سی توربو و استفاده از گیربکس CVT بود که در طول 4 سال حضور خود در بازار توانست به فروش قابل توجهی در بازارهای جهانی دست یابد.


به عنوان مثال: فروش 700 هزار دستگاه خودرو در طول 5 سال در بیش از 80 کشور و منطقه ی جهان. همچنین این خودرو در طول 5 سال حضور خود در بازارهای مختلف توانسته است به عناوین و جوایز مختلفی دست یابد: کسب 5 ستاره در تست تصادف C-NCAP با امتیاز 56.24 در سال 2016 و کسب جایزه "World Dry Extreme" در کشور شیلی از دیگر افتخارات کسب شده توسط مدل محبوب آریزو 5 است.


اما در سال 2021 این خودرو با تغییرات محدود در نمای خارجی و تغییرات گسترده فنی و طراحی داخلی خودرو مواجه گردید و در بازار کشور چین به عنوان اولین بازارعرضه شد. تغییرات ظاهری شامل: تغییر در طراحی رینگها و ارتقاء طراحی جلو پنجره بر اساس زبان طراحی جدید محصولات مدیران خودرو بر اساس طراحی مدل کهکشانی است. همچنین تغییرات فنی خودرو شامل به‌کارگیری گیربکس 9 سرعته CVT، فرمان برقی، ترمز پارک برقی و اتوهلد است. همچنین طراحی داخلی خودرو بر اساس زبان طراحی خودروهای مدرن بازار به روز رسانی شده و با جایگذاری بهتر ادوات و دکمه های مختلف و افزایش سایز نمایشگر به 8 اینچ، ارگونومی بالایی را برای مصرف کننده فراهم نموده است. از دیگر ویژگی های مثبت آریزو 5 توربو تجهیز خودر به GPS با زبان فارسی است که مسیر یابی را برای مصرف کنندگان ایرانی آسان تر از قبل می کند.

 

 

نظر دهید


در همین زمینه