شبکه‌های اجتماعی

تاتا پانچ کراس‌اوور جمع و جور هندی معرفی شد
اتومبیل فارسی - تاتا پانچ

با پیشرانه سه سیلندری 1.2 لیتری

 

 دو سال پیش که اتومبیل مفهومی تاتا H2X معرفی و به بازار عرضه شد، جمع و جورترین کراس‌اوور تولید شده در این خودروساز هندی بود که به هیج‌وجه اتومبیل ساده و ارزانی به حساب نمی‌آمد. بعد از شکست مدل نانو و عدم استقبال از آن، تاتا سعی کرده مدل جدید خود را در سگمنت خودروهایی همچون ماروتی ایگنیس، نیسان مگنایت و رنو کیجر عرضه کند تا بتواند رقیب مناسبی برای این اتومبیل‌ها در بازار هند باشد. از همین رو تاتا پانچ را معرفی کرده است.


تاتا پانچ دومین مدل از پلتفرم ماژولار آلفا (Agile Light Flexible Advanced) در این خودروسازی هندی است که طراحی منحصر به فردی دارد. معماری تاتا پانچ کاملا ساده در نظر گرفته شده، این اتومبیل از طرح پیشرانه عرضی، دیفرانسیل جلو، سیستم تعلیق نیمه مستقل در عقب و مک‌فرسون در جلو وترمزهای کاسه‌ای عقب بخشی از مشخصات فنی این اتومبیل است. این خودرو تنها به صورت دیفرانسیل جلو عرضه می‌شود، زیرا مشتری‌های هدف آن توان خرید نسخه دو دیفرانسیل را ندارند، اما تات قول داده فاصله آن از سطح زمین 190 باشد.


از نظر ابعاد و اندازه تاتا پانچ با مدل گرانت قابل مقایسه است، طول 3827 میلی‌متری، عرض 1742 میلی‌متر و ارتفاع 1615 پانج را در رده یک اتومبیل کراس قرار می‌دهد. فاصله دو محور این اتومبیل نیز 2445 میلی‌متر بوده و برای آن چرخ‌های 15 یا 16 اینچی قابل استفاده است. این کراس هندی به صورت پنج سرنشین عرضه می‌شود، هرچند سرنشین وسط ردیف دوم، از داشتن پست سری هم محروم است و تنها یک کمربند دو نقطه ای برای آن در نظر گرفته شدشه است. درهای تاتا پانچ تا 90 درجه باز شده و حجم صندوق عقب آن 366 لیتر است و برای سرنشین وسط در عقب پشت سری در نظر گرفته نشده است.


سیستم تهویه مطبوع، سیستم ترمز ABS، دو کیسه هوا برای سرنشینان جلو، قفل مرکزی و تنظیم ارتفاع فرمان از امکانات این تاتا پانچ است. تاتا البته برای این خودرو امکانات بیشتری همچون کیسه هوای اضافه که قابل نصب باشد نیز ارائه نکرده است. اما سیستم چند رسانه‌ای تاتا پانچ از یک نمایشگر 7 اینچی برخوردار است و از امکانات دیگر آن می‌توان به دوربین دید عقب، کروز کنترل، نمایشگر رنگی در پشت فرمان و سنسور باران اشاره کرد.


تاتا از پیشرانه نام آشنای خودروهای هندی در پانچ هم استفاده کرده است، پیشرانه 1.2 لیتری سه سیلندر Revotron که برای اولین بار به سیستم استارت استاپ مجهز شده است و قدرت آن 86 اسب‌بخار و 113 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. در تاتا پانچ جعبه دنده 5 سرعته دستی یا یک گیربکس AMT قابل انتخاب است. در جعبه دنده دستی تاتا پانج در 16.5 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت رسیده و که قرار است در آینده پیشرانه توربو همین خانواده در تاتا برای آن در نظر گرفته شود.


آغاز عرضه این محصول جدید برای بازار هند پایان اکتبر 2021 در نظر گرفته شده و قیمت تاتا پانچ در میانه 7500 دلار تا 11000 دلار در نظر گرفته خواهد شد. تاتا انتظار دارد بتواند با سیاست قیمت‌گذاری درست، سهم بیشتری از این بخش از بازار را از آن خود کند.

 

 

نظر دهید


در همین زمینه