شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - اسمارت 5#
مهم‌ترین عرضه اسمارت

 اسمارت که زمانی مترادف با خودروهای شهری کوچک بود، با معرفی مدل 5# وارد عصر جدیدی شده است. اسمارت 5# که مهم‌ترین عرضه شرکت اسمارت محسوب می‌شود، با فاصله گرفتن از میراث خود، یک SUV کاملا برقی است که نوید تعریف مجدد هویت برند را می‌دهد. با تمرکز بر سبک و فناوری و حفظ ارزش‌های نوآوری و کارایی که همیشه با اسمارت مرتبط بوده است، مدل جدید 5# به دنبال جذب مخاطبان بیشتر است.

 

مشخصات ظاهری اسمارت 5#

تصاویر اسمارت 5# پیش از موعد معرفی رسمی منتشر شده است. مدل 5# برای اسمارت اهمیت زیادی دارد زیرا قصد دارد با تسلا مدل Y، محبوب‌ترین خودروی جهان در سال ۲۰۲۳ رقابت کند.
این شاسی‌بلند تمام الکتریکی با تناسب بدنه‌ای مشابه مرسدس GLB بر روی یک پلتفرم با فاصله محوری ۲۹۰۰ میلی‌متری سوار شده که به این معنی است اندازه‌ای مشابه ب‌ ام و X3 یا تسلا مدل Y دارد و از برادر کوچک‌تر خود یعنی #3 بزرگ‌تر است.
کمپین تبلیغاتی اسمارت چندین طرح از مدل 5# را نشان داده است که در آن این شاسی‌بلند بسیار شبیه به مدل کانسپتی است که در نمایشگاه خودروی پکن در آوریل امسال رونمایی شد.

اسمارت #5 دارای طراحی چشمگیری است که المان‌های فناوری روز را با استحکام SUV ترکیب می‌کند. خطوط روان و نسبت‌های جسورانه به آن حضور قدرتمندی در جاده می‌بخشند. نمای جلویی دارای المان‌های روشنایی متمایز است، در حالی که قسمت عقب مشخصه‌های اسپرت و پویا دارد. داخل، کابین با طراحی مینیمالیستی و مواد باکیفیت مجهز به یک صفحه نمایش بزرگ مرکزی برای ویژگی‌های پیشرفته اطلاعات سرگرمی است. از نظر ابعاد، اسمارت #5 به راحتی در بخش SUVهای جمع و جور قرار می‌گیرد.

 

مشخصات فنی اسمارت 5#

اسمارت هیچ اطلاعاتی درباره ترکیب قوای محرکه 5# ارائه نکرده اما می‌توانیم به اطلاعات منتشر شده توسط وزارت صنعت و فناوری اطلاعات چین و همچنین آنچه اسمارت درباره کانسپت 5# گفته است مراجعه کنیم تا بتوانیم مشخصات فنی 5# را حدس بزنیم. وزارت صنعت و فناوری اطلاعات چین گفته است چهار گزینه موتور برای اسمارت 5# وجود دارد که دو مورد اول ۳۳۵ اسب بخار یا ۳۵۸ اسب بخار به صورت یک موتور الکتریکی تک دیفرانسیل عقب ارائه می‌شود و از یک باتری LFP تغذیه می‌کنند. دو گزینه باقی مانده از باتری‌های NMC استفاده می‌کنند و یک موتور الکتریکی ۲۲۱ اسب بخاری را در جلو با یک موتور عقب ۳۵۸ اسب بخاری یا ۴۱۶ اسب بخاری جفت می‌کنند. تریم بالای اسمارت 5# تا ۶۳۷ اسب بخار قدرت تولید می‌کند.  در زمان عرضه مدل کانسپ، اسمارت به برد ۵۴۹ کیلومتری اشاره کرد و گفته است فناوری ۸۰۰ ولتی امکان شارژ باتری ۱۰۰ کیلووات ساعتی را از ۱۰ تا ۸۰ درصد در تنها ۱۵ دقیقه فراهم می‌کند. رونمایی اولیه مدل 5# در ۲۸ آگوست در  استرالیا برگزار می‌شود.

 

AutomobileFa Smart5 2 14030524

نظر دهید


در همین زمینه