شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی -  ام‌ وی‌ امX33 کراس
تیگو 3x یا اومودا 3 مساله این است

 

چری به تازگی قیمت تیگو 3x را در چین اعلام کرده است. این خودرو که در حقیقت فیس‌لیفتی از X22 پرو محسوب می‌شود، به زودی در ایران با نام ام‌وی‌امX33 کراس عرضه خواهد شد. این نمونه در بازار چین با سه تریم عرضه می‌شود که قیمت آن در بازه 59.900 تا 74.900 یوآن قرار دارد.


طراحی ام‌ وی‌ امX33 کراس به ویژه در نمای جلو و عقب به صورت کلی تغییر پیدا کرده و آن را جذاب‌تر از گذشته جلوه می‌کند. نمای رو به رو حالا از جلو پنجره بزرگ‌تر بهره می‌برد که خطوط افقی کوچک با تزئینات کرومی، مش آن را تشکیل می‌دهد. همین خطوط باعث شده تا نمای رو به رو لوکس‌تر و بیشتر شبیه به دیگر محصولات به نظر برسد. دیلایت‌های ام‌ وی‌ امX33 کراس به صورت نازک در امتداد دو گوشه جلوپنجره قرار گرفته‌اند که به لطف طرح ماتریسی آن‌ها در نگاه اول، با جلوپنجره یکپارچه به نظر می‌رسند. چراغ‌های اصلی مانند قبل از همان طرح اسپلیت هدلایت استفاده می‌کنند. نمای جانبی ام‌ وی‌ امX33 کراس تغییر آنچنانی نداشته و فرم قبلی را حفظ می‌کند و تنها محافظ پلاستیکی دور گلگیرها که حالا به شبرنگ مثلثی مجهز شده، تزئینات قرمز رنگ رکاب و روف رک و رینگ‌های 16 اینچ حال و هوای تازه به این نمای می‌بخشند. نمای عقب ام‌ وی‌ امX33 کراس به لطف تغییر در صندوق و سپر مانند نمای رو به رو به صورت کلی تغییر پیدا کرده است. اسپویلر یکپارچه سقفی، خروجی هوا پشت گلگیر و چراغ‌های بزرگ متصل به یکدیگر که اصلا زیبا نیست؛ مواردی هستند که در این نما به روز شده‌اند.


داخل کابین ام‌ وی‌ امX33 کراس به غیر از غربیلک فرمان، تمام اجزا جدید شده است. کابین ام‌ وی‌ امX33 کراس نسبت به گذشته آنقدر پیشرفت داشته که اگر تنها عکس این قسمت را به فردی نشان دهید، مطمئنا نام مدل‌های بالاتر چری را به زبان می‌آورد. تم کابین مانند مدل‌های بالا رده به صورت دو رنگ کار شده که در نمونه‌های پیش نمایش از رنگ سفید و آبی استفاده شده بود. نمایشگر سیستم اطلاعات و سرگرمی (تریم‌های پایه مجهز به نمایشگر 9 اینچ و تریم‌های بالا مجهز به نمایشگر 10.25 اینچ هستند.) و نمایشگر دیجیتال پشت فرمان که در دو گوشه نشانگر آنالوگ نیز دارد، در یک قاب مشکی پیانویی قرار گرفته‌اند اما یک تکه و هم سطح نیستند تا نشان دهد با خودرویی اقتصادی و پایه طرف هستید.

 


ام‌وی‌امX33 کراس به سبک محصولات جدید این شرکت، دریچه تهویه مطبوع به صورت سراسری و باریک عرض کابین را طی و داشبورد را به دو نیم تقسیم کرده است. در مرکز داشبورد کنترل‌های فیزیکی تهویه مطبوع به همراه دکمه استارت مستطیلی قرار دارند تا کابین فضایی مینیمال به خود بگیرد. در کنسول میانی، بالای لیور گیربکس و دکمه‌های ترمز پارک برقی و مالتی مدیا؛ یک محفظه برای قرار گیری اشیا و یک شارژر وایرلس قرار دارد. از برخی امکانات تریم بالا ام‌ وی‌ امX33 کراس می‌توان به 4 بلندگو، پارک اتوماتیک، گرمکن صندلی جلو، ESP و.... اشاره کرد.


قوای محرکه ام‌وی‌امX33 کراس در چین از نوع 1.5 لیتری تنفس طبیعی SQRE4G15C است که 115 اسب‌بخار قدرت تولید می‌کند که از طریق گیربکس 5 سرعته دستی و یا CVT به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. این موتور در ایران نیز برای نمونه دنده‌ای انتخاب شده، اما نسخه اتوماتیک ام‌وی‌امX33 کراس در ایران با موتور 1 لیتری توربو 3 سیلندر عرضه خواهد شد.


ام‌وی‌امX33 کراس از نظر ابعاد تفاوتی با X22 Pro ندارد و همچنان از 4200 میلی‌متر طول، 1760 میلی‌متر عرض، 1570 میلی‌متر ارتفاع و 2555 میلی‌متر فاصله بین دو محور بهره می‌برد. این خودرو در چین با رقبایی همچون جیلی بینیو و گک ترامپچی GS3 برای فروش بیش‌تر دست و پنجه نرم می‌کند.

 

نظر دهید


در همین زمینه