شبکه‌های اجتماعی

پورشه ویژن رندینست، کانسپت دیده نشده پورشه
Automobile Farsi - Porsche Vision Renndienst

ایده جذاب پورشه برای خودروهای خدمات مسابقه

وقت‌هایی در زندگی وجود دارد که نمی‌دانید چه می‌خواهید، تا زمانی که آن را ببینید. این احتمالا یکی از آن مواقع است که دلتان می‌خواهد یک پورشه ویژن رندینست داشته باشید.
اگرچه ایده یک پورشه ون می‌تواند دیوانه‌وار به نظر برسد، اما زمانی که به ویژن رندینست نگاه می‌کنید، فولکس‌واگن ID Buzz را فراموش خواهید کرد. 


پورشه ویژن رندینست در سال 2018 ساخته شده و پورشه تا امروز آن را رونمایی نکرده بود. واژه «رندینست» در زبان ایسلندی به معنی خدمات مسابقه‌ای است و «ویژن» نیز به معنی چشم‌انداز است. ترکیب این ‌دو به خوبی هدف پورشه از طراحی این کانسپت جذاب را مشخص می‌کند. پورشه ویژن رندینست با الگو برداری از یک فولکس‌واگن T1 طراحی شده که دهه‌ها پیش چنین وظیفه‌ای را برای تیم موتور اسپرت پورشه ایفا می‌کرده است.
پورشه ویژن رندینست دارای سطوحی ساده، شیشه هایی با طراحی پویا و نمای جانبی بسیار جذابی است که تا کنون در هیچ ونی دیده نشده است. در نمای جلو شاهد طراحی بسیار مدرن و ساده‌ای هستیم، جایی که المان چهارتایی چراغ‌های جلوی محصولات پورشه به عنوان یک عنصر مستقل ظاهر می‌شود. چرخ‌های بزرگ با رینگ‌های پنج پره و چراغ عقب که مانند دیگر محصولات پورشه به شکل یک نوار سرتاسری ظاهر شده، دیگر المان‌های مهم این خودروی دوست‌داشتنی را شکل می‌دهند.


تصویری از نمای داخلی پورشه ویژن رندینست از سوی این شرکت منتشر نشده است، با این حال منابع خبری می‌گویند صندلی راننده آن در قسمت میانی کابین جانمایی شده و فضای عقب آن بسته به نوع نیاز منعطف است و گنجایش 5 سرنشین را دارد. از آن‌جایی که این ون از یک پیشرانه الکتریکی نیرو می‌گیرد و قوای محرکه آن در زیر کابین جانمایی شده است، پورشه می‌گوید سرنشینان با فضایی بسیار بزرگ و غیرمنتظره و با روح دیگر محصولات پورشه مواجه خواهند بود.
اگرچه ایده پورشه ویژن رندینست ظاهرا یک گریز فانتزی است، اما این شرکت می‌گوید: « این کانسپت نشان می‌دهد چه‌طور DNA طراحی پورشه می‌تواند با کاراکتر خود در یک سگمنت ناشناخته برای این برند ظاهر شود.»

پورشه ویژن رندینست یکی از 15 خودرویی است که بین سال‌های 2005 تا 2019 ساخته شده و محرمانه باقی مانده است تا در کتابی جدید با عنوان «پورشه‌های دیده نشده» معرفی شود. اگرچه این کتاب اکنون توزیع شده است، اما پورشه در آینده کانسپت‌های دیده نشده دیگری را نیز رونمایی خواهد کرد.

نظر دهید


در همین زمینه