اتومبیل فارسی - نیو EL8
رقیب ب ام و iX از چین

بازار اروپا به زودی یک شاسی‌بلند الکتریکی دیگر را در اختیار خواهد داشت که این بار توسط خودروساز چینی نیو به نام EL8 عرضه می‌شود. این خودرو بزرگ، قدرتمند و همچنین بسیار گران خواهد بود.

نیو EL8 طراحی شده تا با خودروهایی مانند BMW iX و Mercedes-Benz EQS SUV رقابت کند. این مدل به صورت استاندارد با یک بسته باتری ۷۵ کیلووات ساعتی عرضه می‌شود که ۴۶۳ کیلومتر مسافت قابل پیمایش در چرخه WLTP را فراهم می‌کند. افرادی که قصد دارند سفرهای جاده‌ای در سراسر اروپا انجام دهند، بهتر است بسته باتری بزرگ‌تر ۱۰۰ کیلووات ساعتی را انتخاب کنند که با یک بار شارژ، طی کردن مسافت تا ۵۰۸ کیلومتر را تضمین می‌کند.

 

مشخصات فنی نیو EL8

تمام مدل‌های نیو EL8 دارای ساختار دو پیشرانه الکتریکی هستند. این تنظیمات شامل یک موتور ۲۴۱ اسب بخاری در محور جلو و یک موتور ۴۰۲ اسب بخاری در محور عقب است که در مجموع ۶۴۳ اسب بخار قدرت و گشتاور ۸۵۰ نیوتن‌متر تولید می‌کنند. این شاسی‌بلند لوکس می‌تواند در ۴.۱ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برسد که زمان قابل‌توجهی است وقتی که به طول ۵ هزار و ۹۹ میلی‌متر، عرض ۱۷۵۰ میلی‌متر و ارتفاع ۲ هزار و ۱۹۹ میلی‌متری آن توجه کنیم. نیو نگفته است که این خودرو دقیقا چقدر وزن دارد، اما به نظر می‌رسد با یک محصول سنگین‌وزن مواجه هستیم.

نیو مدل EL8 را در اروپا فقط با شش صندلی عرضه خواهد کرد. در کابین آن مواد دوست‌دار محیط زیست فراوانی یافت می‌شود، از جمله بالشتک‌های فومی ساخته شده با سویا و سرپوش جیر بافته شده گیاهی. نیو همچنین یک سیستم صدای فراگیر ۲ هزار وات با ۲۳ بلندگو، نورپردازی محیطی و شیشه‌های لمینت شده را نصب کرده است.



خریداران می‌توانند نیو EL8 را با صندلی‌های قابل تنظیم ۱۴ حالته در ردیف دوم با یک دستگیره یا کنسول اجرایی که یک یخچال و کنسول اضافه می‌کند، سفارش دهند. مانند اکثر خودروهای الکتریکی جدیدی که وارد بازار می‌شوند، نیو EL8 دارای صفحه نمایش‌های متعدد است، از جمله یک نمایشگر اطلاعات و سرگرمی ۱۲.۸ اینچی در جلو، یک پنل ابزار دیجیتالی، یک سیستم هدآپ دیسپلی (HUD) و یک نمایشگر ۶.۶ اینچی که در عقب دیده می‌شود.

نیو EL8 یک محصول کاملا جدید نیست. این خودرو بیش از یک سال است که در چین به فروش می‌رسد اما با نام ES8 شناخته می‌شود. مانند مدل چینی، مدل فروخته شده در اروپا نیز دارای ۳۳ سنسور عملکرد بالا از جمله یک LiDAR، برای ارائه قابلیت‌های پیشرفته خودران است.

نیو EL8 در آلمان، ۸۲ هزار و ۹۰۰ یورو (تقریبا برابر با ۸۸ هزار و ۷۰۰ دلار) قیمت دارد و همچنین قرار است که فروش آن در کشورهای دانمارک، سوئد، نروژ و هلند نیز آغاز شود. البته فعلا مشخص نیست که خودرو قرار است با همین قیمت در سایر بازارهای اروپایی عرضه شود یا نسخه مخصوص هر بازار و کشور، برچسب قیمتی مخصوص خود را دریافت خواهد کرد.


در همین زمینه

شبکه‌های اجتماعی