شبکه‌های اجتماعی

زیان 127 میلیون دلاری خودروسازی لیفان
Lifan 620 Talent 1396

گزارش مالی جدید لیفان منتشر شد

لیفان چند روز پیش گزارش مالی نیمه نخست سال 2019 بخش خودروسازی خود را منتشر کرد. بر اساس این گزارش خودروسازی لیفان بیش از 900 میلیون یوآن به تقریب برابر با 127 میلیون دلار زیان خالص داشته نیروهای خود را تعدیل کرده است.
این اطلاعات نشان می‌دهد درآمد لیفان در نیمه نخست امسال 5.178 میلیارد یوآن بوده که 13.39 درصد نسبت به مدت مشابه شال گذشته کاهش داشته و زیان خالص 947 میلیون یوآنی را برای خودروسازی لیفان رقم زده است. این در حالی است که سود لیفان در مدت مشابه سال گذشته 125 میلیون یوآن بوده است.
لیفان می‌گوید این کاهش عملکرد سه دلیل عمده دارد. نخست این که تغییرات محیطی بازارهای خارجی بر تولید و فروش محصولات این شرکت تاثیر گذاشته و با کاهش فروش و تولید این شرکت، سود ناخالص آن را کاهش داده است. عامل دوم به این موضوع اشاره دارد که با توجه یه شرایط دشوار تامین مالی، بودجه شرکت برای حفظ تولید و فعالیت و خفظ اعتبار شرکت محدود است که شرکت را ناچار به تامین بودجه از کانال‌هایی کرده که هزینه‌های مالی و خسارت‌های وارد شده به شرکت را افزایش داده است. در نهایت جا به جایی محل تولید خودروهای سواری بر برنامه تولید لیفان اثر گذاشته و موجودی برخی تجهیزات کاهش یافته که در دارایی‌ها اختلال ایجاد کرده است.
در این شرایط، لیفان تصمیم گرفته است توسعه تجارت خود را به شکل دیگری متمرکز کند. لیفان از این پس اولویت خود را بر توسعه تولید موتورسیکلت خواهد گذاشت. تجارت در زمینه‌ تولید اتومبیل سواری و انرژی‌های نو نیز بر اساس آن تنظیم خواهد شد که تغییر مدیران بخش‌های مختلف نخستین گام آن است.
لیفان با سرمایه گذاری بخش خصوصی چین شکل گرفته و فعالیت خود را با تولید موتورسیکلت آغاز کرده که هنوز هم یکی از مهم‌ترین تجارت‌های لیفان به شمار می‌رود. لیفان همچنین برای بیش از ده سال در صنعت خودروسازی فعال بوده، اما در سال‌های گذشته بازار قابل قبولی نداشته است.
لیفان از سال 1386 وارد بازار خودروی ایران شد و با شدت گرفتن دور اول تحریم‌ها توانست سهم خوبی از بازار ایران را به دست آورد. با این حال به دلیل عدم عرضه محصولات جدید نتوانست در رقابت با دیگر برندهای چینی باقی بماند. سال 1397 تنها 1280 دستگاه از محصولات لیفان در کرمان موتور مونتاژ شد. پس از آن نیز بحث شراکت لیفان با خودروسازان بم مطرح شد، اما هنوز از تولید و عرضه محصولات این شرکت در ایران خبری نیست.

نظر دهید


در همین زمینه