شبکه‌های اجتماعی

واکنش کاربران ایرانی به پست جنجالی رولزرویس پیرامون محصول جدید این شرکت با نقشه خاورمیانه
اتومبیل فارسی - نسخه سفارشی رولزرویس ریث با تصویری از خاورمیانه

استفاده از عنوان جعلی خلیج عربی به جای «خلیج فارس» توسط رولزرویس

رولزرویس از جمله خودروسازانی است که برای مشتریان خود امکان تغییر و سفارشی‌سازی محصولات خود را به میزان بسیار قابل توجهی فراهم کرده است و از آنجایی که مشتریان محصولات مجلل و لوکس این شرکت افراد ثروتمند و متمول هستند، همواره استقبال خوبی از چنین امکانی صورت می‌گیرد.

 

به عنوان مثال، اخیرا رولزرویس نسبت به تولید یک نسخه خاص به سفارش نمایندگی ابوظبی اقدام کرده است. این نسخه که یک رولزرویس ریث با رنگ آبی رویال است، با الهام گرفتن از  کره زمین تزئین شده است. روی درب موتور (کاپوت) این مدل نقشه تصویری از خاورمیانه ترسیم شده است که در نگاه از بالا تصویری شبیه به تصاویر ماهواره‌ای از سطح زمین را ایجاد کرده است. این طرح به طور کلی از منظورمه شمسی نیز الهام گرفته شده است زیرا در بخش‌های مختلفی از رکاب، داشبورد و همچنین خط معروف بدنه که coachline نام دارد و یک استاد ماهر نقاشی با دست و قلم‌مو مخصوص آن را ترسیم می‌کند، تصویری از خورشید و سیارات عطارد، زهره، زمین، مریخ، مشتری، زحل، اورانوس و نپتون ترسیم شده است. 

رنگ آمیزی این محصول به رنگ آبی رویال نیز اشاره‌ای به پوشیده شدن 75 درصد سطح کره زمین با آب دارد. در مرکز تصویر ثبت شده روی درب موتور نیز کشور امارات متحده عربی، دریای سرخ، دریای عمان و خلیج فارس قرار دارد. 

در طراحی و ترکیب رنگ داخل کابین نیز از سطح کره زمین الگو گرفته شده است. پوشش صندلی‌ها از چرمی هم‌رنگ با ماسه‌های بیابان‌های امارات پوشیده شده و چرم‌های آبی رنگ نیز نشانه دریا و اقیانوس‌ها هستند. نوارهای سبز رنگ استفاده شده در صندلی‌ها نیز به نشانه طبیعت و گیاهان به کار رفته‌اند. همچنین در فضای میان دو صندلی عقب نیز از طرحی گلدوزی شده با الهام گرفتن از ابرها استفاده شده است.

 

AutomobileFa RollsRoyce Wraith Persian Gulf 1

 

به گزارش اتومبیل فارسی، نکته پر سر و صدا و جنجالی در زمان انتشار تصاویر این محصول به صفحه رسمی اینستاگرام رولزرویس مربوط است. رولزرویس با انتشار تصاویر این مدل از عبارت جعلی «دریای عربی» به جای «خلیج فارس» در توضیحات این پست اینستاگرامی استفاده کرد. همین مساله واکنش تند و تیزی از کاربران ایرانی به دنبال داشت. تعداد بسیاری از کاربران ایرانی در زیر این پست رولزرویس از هشتگ #خلیج_فارس یا عبارت‌های مشابه استفاده کردند تا با این کار به رولزرویس گوشزد کنند که باید از نام خلیج فارس استفاده کرده و از به کار بردن نام جعلی  پرهیز کند.

باید منتظر ماند و دید که آیا مقامات رولزرویس واکنشی به این اقدام کاربران ایران نشان می‌دهند یا خیر.

نظر دهید