شبکه‌های اجتماعی

هاچ‌بک متفاوت هیوندای با بهای کم‌تر از 20,000 دلار

جزئیات بیشتری درباره ولوستر 2019

اکنون می‌توان ولوستر 2019 را با 19,385 دلار خریداری کرد. برچسب قیمتی برای مدل‌های توربو از 23,785 دلار آغاز می‌شود. هیوندای نسل جدید هاچ‌بک دوست داشتنی‌اش را معرفی کرده است. مدل پایه با جعبه‌دنده 6 سرعته دستی، کم‌تر از 20,000 دلار قیمت خورده است. مدل‌های توربوشارژ این خودرو با تریم R-Spec که تنها به صورت دنده دستی عرضه خواهد شد، گران‌تر خواهند بود. تمام ولوستر‌های جدید با سیستم تعلیق مستقل اصلاح‌یافته می‌آیند.
مدل پایه ولوستر در حالت استاندارد از تجهیزاتی چون سیستم پیشگیری از برخورد، ترمز اضطراری خودکار، رینگ‌های آلیاژی 17 اینچی، نمایشگر لمسی 7 اینچ، پشتیبانی از Android Auto و Apple CarPlay، دوربین دید عقب و دو پورت USB بهره می‌برد. با پرداخت پول بیش‌تر در مدل پریمیوم، می‌توان رینگ‌‌های اسپرت 18 اینچی، نمایشگر بزرگ‌تر 8 اینچی، صندلی‌های گرم‌شونده جلو، نمایشگر 4.2 اینچی اطلاعات ضروری پشت آمپر، سان‌روف برقی، سیستم صوتی حرفه‌ای اینفینیتی با 8 بلندگو، رادار تشخیص نقطه کور، سیستم تنظیم هوای منطقه‌ای خودکار و غربیلک فرمان چرمی را به دست آورد.
هر دو مدل ولوستر پایه و پریمیوم، از پیشرانه‌‌ای به حجم 2 لیتر با 147 اسب بخار قدرت استفاده می‌کنند. گشتاور این پیشرانه به 180 نیوتن‌متر می‌رسد و در حالت عادی با یک جعبه‌دنده 6 سرعته دستی جفت و جور می‌شود. با پرداخت 1000 دلار بیشتر، جعبه دنده 6 سرعته اتوماتیک نیز در دسترس خریداران قرار می‌گیرد. درجه کارایی به مصرف سوخت (EPA) برای ولوستر با گیربکس دستی، عدد 9.28 لیتر در هر 100 کیلومتر  را نشان می‌دهد. در حالی که این نرخ برای ولوستر اتوماتیک به 8.6 لیتر در هر 100 کیلومتر می‌رسد. یعنی ولوستر اتوماتیک با هر لیتر بنزین، بیش از 11 کیلومتر را می‌پیماید که رقمی قابل توجه است. در مدل‌های R-Spec نسبت به نمونه پریمیوم، امکانات اضافه‌ای چون چراغ‌های نور بالای اتوماتیک جلو و لامپ‌‌های تمام LED وجود دارد اما در عوض، سا‌ن‌روف و سنسور نقطه کور در این مدل‌ها به چشم نمی‌خورند!
و اما در نهایت، مدل توربو که با یک ارتقای اساسی از گیربکس 7 سرعته دو کلاچه بهره می‌برد، علاوه بر تمام امکانات گفته‌شده با سقف دو تکه طرح‌دار، تودوزی چرم کامل، سیستم هدآپ دیسپلی (نمایش اطلاعات ضروری بر روی شیشه جلو)، نویگیشن (رهیاب) و کروز کنترل تطبیقی برای گونه اتوماتیک ارائه می‌گردد. گران‌قیمت‌ترین ورژن ولوستر 2019 با گیربکس 7 سرعته و موتور توربو، 29,035 دلار می‌ارزد.
ولوستر‌‌های توربو با سیستم تعلیق و فرمان کالیبره‌شده اختصاصی عرضه خواهند شد. همچنین در مدل‌های توربو، می‌توان با پکیج تقویت‌کننده صدا به صدای موتور همراه با سوت توربوشارژر از اسپیکر‌های کابین گوش داد. ولوستر‌های دنده‌دستی توربو، به طور استاندارد از تایر‌های میشلین تابستانی برخوردارند. در حالی که نسخه اتومات توربو با لاستیک‌های چهار فصل عرضه می‌شود.
زیر کاپوت ولوستر توربو، پیشرانه 1.6 لیتری اصلاح شده‌ای به چشم می‌خورد که یادگار نسل قبل است. این موتور 4 سیلندر، 201 اسب بخار قدرت و 265 نیوتن‌متر گشتاور دارد. سیستم Overboost نصب‌شده در این اتومبیل، با افزایش بوست توربو، گشتاور پیشرانه را به طور موقتی تا 274 نیوتن‌متر افزایش می‌دهد. این آپشن بیشتر در شتاب گیری‌های ثانویه کاربرد خود را آشکار می‌کند. از سوی دیگر، هیوندای هنوز قیمت رسمی مدل‌های ولوستر N را اعلام نکرده است. ولوستر N همچون i30 N، نسخه‌ای قدرتمند از این محصول هیوندای است که انتظار می‌رود تا پایان امسال به بازار برسد. ولوستر N از پیشرانه 2 لیتری توربو استفاده می‌کند که قدرت و گشتاور آن به ترتیب به 275 اسب بخار و 352 نیوتن‌متر می‌رسد. تنها گیربکس نصب شده بر روی ولوستر N از نوع 6 سرعته دستی، با سیستم تنظیم خودکار دور موتور است. کیت بدنه جدید با قطعات ظاهری اسپرت نیز بر روی این نسخه ارائه خواهد شد. همچنین، تجهیزات دیگری چون رینگ‌های 19 اینچی با تایر‌های پیرلی P-Zero و سیستم جلوگیری از لیز خوردن هم به احتمال زیاد بر روی این تریم قابل سفارش هستند.

نظر دهید


در همین زمینه