شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - لوگوی جدید سیتروئن
دهمین تغییر در طول 103 سال

 

در سال‌های اخیر خودروسازانی مانند کیا، فولکس‌واگن، اشکودا، ولوو، رنو، داچیا، پژو و... لوگو‌های خود را تغییر دادند و حالت‌هایی مینیمال و رترو به خود گرفته‌اند. حالا نوبت به سیتروئن رسیده تا برداشت تازه‌ای از شورن دوبل داشته باشد و آن را به لوگو اصلی که آندره سیتروئن آن را در سال 1919 انتخاب کرده بود نزدیک کند. این دهمین تغییر در 103 سال عمر این برند به حساب می‌آید. این لوگو برای اولین بار و به زودی بر روی یک خودرو مفهومی که سیتروئن آن را " وسیله نقلیه مفهومی خانوادگی " می‌نامد دیده خواهد شد.


این لوگو در چند نسخه و نمونه طراحی شده که خودروهای مفهومی از یک طرح و خودروهای تولیدی از طرح دیگری استفاده می‌کنند. سیتروئن می‌گوید در حال کار بر روی یک زبان طراحی جدید است که لوگو را به خوبی نشان دهد تا دیگران به راحتی متوجه بشوند که در حال نظاره به یک سیتروئن هستند. این همان اقدامی است که توسط پژو نیز اتخاذ شد.


رنگ آبی مونت‌کارلو با الهام از مدل‌های ماندگار 2CV و DS نه به عنوان رنگ بدنه صرف، بلکه به عنوان بخشی از هویت کلی برند حتی در خرده فروشی‌ها دوباره به این برند باز خواهد گشت. رنگ مادون قرمز جدید جایگزین قرمز فعلی در محصولات فیزیکی، چاپی و دیجیتال می‌شود. شورون‌های دوبل (deux chevrons) در یک بیضی عمودی قرار گرفته که توسط دیزاینر‌های سیتروئن با کمک استدیو طراحی استلانتیس و یک آژانس بین‌المللی شکل گرفته شده است. لوگو جدید حالت کرومی خود را برای استفاده در ساختمان‌ها، سر در نمایندگی‌ها، مدارک و.. از دست می‌دهد.


وینسنت کوبی مدیرعامل سیتروئن در خصوص لوگو جدید گفت: «این یک نماد زیبا در مسیر پیشرفت و صرفا الکتریکی شدن سیتروئن است. همراه با تغییر لوگو سیتروئن، گروه استلانتیس نیز لوگو خود را تغییر خواهد داد. این شرکت معتقد است که این تغییرات قبل از هیجان‌انگیزترین فصل و پیش از الکتریکی شدن ضروری بود.»


به عنوان بخشی از برنامه Dare Forward 2030 کمپانی مادر یعنی استلانتیس که اوایل سال جاری اعلام شد، تمام خودروهای سواری استلانتیس تا پایان این دهه باید الکتریکی شده باشند. کانسپت جدید که بالاتر به آن اشاره شد و لوگو جدید را بر روی خود خواهد دید تا قبل از اتمام ماه رونمایی خواهد شد.

 

 

نظر دهید


در همین زمینه