شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - HiPhi Z City
ارزان و مقرون به صرفه

 
HiPhi Z سال 2022 به عنوان سدان الکتریکی در چین با قیمت 83.500 دلار در چین عرضه شد. قیمت این سدان در مقایسه با رقبای خود بسیار بالاتر بود و همین موضوع باعث شد تا این شرکت به فکر تولید نسخه‌ای ارزان‌تر و مقرون به صرفه‌تر باشد. در نهایت آنها مدلی ارزان‌تر با نام City تولید کردند که قیمت آن 69.800 دلار است و به تازگی آن را در چین عرضه کرده‌اند.


HiPhi یک برند رده بالا از شرکت Human Horizons است که سال 2019 تاسیس شد. در حال حاضر لاین آپ این خودروساز شامل سه مدل HiPhi X CUV، HiPhi Z sedan و HiPhi Y SUV است و نسخه City به عنوان چهارمین مدل به آنها اضافه می‌شود. این خودروها در کارخانه Yueda-Kia تولید می‌شود و جالب می‌شود بدانید که این شرکت به تازگی قراردادی به ارزش 5.6 میلیارد دلار با وزارت سرمایه‌گذاری عربستان امضا کرده است. به هر ترتیب فروش این برند در چین راضی کننده و بالا نیست به همین دلیل آنها تصمیم گرفتند که City را برای دریافت سهم بیشتر بازار با قیمتی کمتر روانه بازار کنند.


این نمونه پیش‌تر در چین با کاورهای استتاری دیده شده بود و از همان موقع مشخص بود که این خودرو فاقد عناصر LED تعاملی (ISD) بر روی سپر هستند و جالا با معرفی رسمی نیز می‌بینیم که جای این مورد با قطعات مشکی رنگ پوشانده شده است. این تنها تغییر در بخش ظاهری نسخه City محسوب می‌شود.


از نظر ابعاد این سدان 5036 میلی‌متر طول، 2018 میلی‌متر عرض، 1439 میلی‌متر ارتفاع و 3150 میلی‌متر فاصله بین دو محور دارد. طراحی این خودرو بر خلاف دیگر رقبا سیال و نرم نیست و به همین دلیل شاید به نظر برسد که این خودرو از آیرودینامیک خوبی برخوردار نباشد اما ضریب درگ این سدان 0.27cd است.


داخل خودرو نیز تغییر آنچنانی نکرده و همچنان یک نمایشگر بزرگ شناور 15 اینچ سیستم اطلاعات و سرگرمی در مرکز داشبورد قرار گرفته که از تراشه اسنپدراگون 8155 استفاده می‌کند. این سدان الکتریکی در دو نسخه 4 و 5 صندلی تولید می‌شود و از ویژگی‌هایی مانند پد شارژ وایرلس 50 وات، سیستم صوتی مریدین با 23 بلندگو، سیستم کمک راننده HiPhi Pilot، 32 سنسور و سنسور AT128 لیدار ساخت Hesai بهره می‌برد.


قوای محرکه این خودرو از دو موتور الکتریکی تشکیل شده که 672 اسب‌بخار قدرت و 820 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. نیرو بخش این موتورها در نسخه City پک باتری سه عددی NMC 90 کیلووات ساعت ساخت CATL است که با یکبار شارژ می‌تواند بُرد مسافت 535 کیلومتر را در استاندارد CLTC تامین کند. در این بخش تفاوت نسخه City با استاندارد ظرفیت باطری 120 کیلووات ساعت با بُرد 705 کیلومتر است.


سیستم تعلیق بادی با میرایی بلادرنگ CDC و فرمانپذیری 13.5 درجه چرخ‌های عقب نیز از دیگر ویژگی‌های این مدل محسوب می‌شود.

 

 

نظر دهید


در همین زمینه