شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - جی‌ام وولینگ هونگ گوانگ مینی برقی
زنگ خطر نواخته خواهد شد؟

بررسی آمار فروشی که اخیرا منتشر شد نشان داد که جنرال‌موتورز، پرفروش‌ترین برند خودروساز در ایالات متحده بوده است اما عملکرد این کمپانی در چین چندان دلگرم‌کننده نیست. در واقع جدیدترین آمار حاکی از کاهش نزدیک به ۵۰ درصد میزان فروش جنرال‌موتورز در چین از سال ۲۰۱۷ است.

جی‌ام در سال گذشته موفق به فروش ۲.۱ میلیون دستگاه خودرو در چین شد. اگرچه این آمار با میزان فروش ۲.۵۷ میلیون این برند در آمریکا فاصله چندانی ندارد، اما نکته کمی نگران‌کننده این است که در طول سال ۲۰۲۳، میزان فروش جنرال‌موتورز در چین کاهشی ۸.۷ درصدی را نشان می‌دهد. تقاضا برای مدل‌های بیوک در سال ۲۰۲۳، با کاهشی ۲۰ درصدی به ۵۱۷ هزار دستگاه خودرو رسید در حالی که فروش مدل‌های شورولت با ۱۶۹ هزار دستگاه، کاهشی ۱۶ درصدی را ثبت کرد.

فروش محصولات کادیلاک در سال ۲۰۲۳ نیز ۱۸۷ هزار دستگاه بوده که افت ۵.۷ درصد را به نمایش می‌گذارد. میزان فروش خودروهای جنرال‌موتورز با شریک محلی خود در چین یعنی Liuzhou Wuling Automobile Industry Co. نیز ۱.۲ میلیون دستگاه بوده که تقریبا همانند آمار این جوینت‌ونچر در سال ۲۰۲۲ است و تغییر خاصی را نشان نمی‌دهد. اگرچه فروش ۲.۱ میلیون دستگاه خودرو در هر بازاری می‌تواند تحسین‌برانگیز باشد اما آمار فروش چین در سال ۲۰۱۷ به اوج خود یعنی ۴ میلیون دستگاه هم رسیده بود و چین بیشتر از یک دهه، بزرگ‌ترین بازار جنرال‌موتورز محسوب می‌شد.

یکی از دلایل افت فروش جی‌ام در چین می‌تواند افزایش تمایل مشتریان محلی به خرید محصولات برندهای چینی باشد. فروش خودروهای الکتریکی و پلاگ‌این هایبرید نیز به شکل روزافزونی در حال شدت یافتن است و طبق اطلاعات منتشرشده توسط اتحادیه چینی معاملات خودرو، ۳۶ درصد از خودروهای جدید فروخته‌شده در چین در سال ۲۰۲۳ از این گروه بوده‌اند. این در حالی است که خودروهای الکتریکی‌شده، کمی بیش از ۲۵ درصد کل خودروهای فروخته‌شده توسط جی‌ام در سال ۲۰۲۳ را شامل شده‌اند.

مجموعه جدید و متنوعی از خودروهای الکتریکی می‌تواند به بازگشت جنرال‌موتورز به روزهای موفق گذشته در چین کمک کند. جوینت‌ونچر جی‌ام و گروه سایک، قصد معرفی و عرضه ۸ خودروی الکتریکی‌شده جدید در طول ۲ سال آینده را دارد. این محصولات شامل خودروهای الکتریکی با پلتفرم Ultium از جنرال‌موتورز و چندین محصول پلاگ‌این هایبریدی می‌شود. جی‌ام همچنین به زودی فروش مدل‌های شورولت تاهو و جی‌ام‌سی یوکان دنالی را در چین آغاز خواهد کرد و امیدوار است با این دو محصول، بتواند بخشی از علاقه‌مندان آف‌رودسوار بازار چین را به خود جذب کند.

نظر دهید


در همین زمینه