شبکه‌های اجتماعی

دردسرهای تاکاتا این بار برای فراری
اتومبیل فارسی - فراری 458 ایتالیا/اسپایدر و اسپشیاله

درگیری 69 میلیون دستگاه به علت نقص فنی ایربگ‌

 

شرکت ژاپنی تاکاتا که در حوزه تولید ایربگ فعالیت می‌کند، به علت نقص فنی ایربگ‌های خود در گذشته با دولت آمریکا توافق نامه‌ای امضا کرده است که پس از بروز مشکل آن را برطرف کند. مشکل چاشنی‌های انفجاری ایربگ‌ها باعث کشته شدن 15 نفر ( بیشتر آمارهای فوت مربوط به خودروهای هوندا می‌شود ) و درگیری 49 میلیون دستگاه شد. این شرکت بعد از 85 سال در سال 2018 ورشکست و تعطیل شد اما موارد خرابی آن همچنان ادامه دارد.

 

حالا نوبت به مالکین فراری رسیده است که با مشکلات ایربگ این شرکت دست و پنجه نرم کند. فراری اعلام کرده مدل‌های کالیفرنیا و کالیفرنیا T،  فراری 458ایتالیا/اسپایدر و اسپشیاله، 488 GTB و اسپایدر، FF، GTC4 Lusso، F12 و F12 tdf ساخته شده مابین سال‌های 2009 تا 2018 هدف اصلی این فراخوان هستند.

 

مالکین فراری‌ها برای اطلاع از اینکه خودرو آنها جز فراخوان به حساب می‌آیند یا خیر می‌توانند به سایت تاکاتا مراجعه کنند.

 

مانند گذشته، مواردی همچون گرما، رطوبت و زمان بر روی موتور ایربگ‌ها تاثیر می‌گذارد و باعث می‌شود تا عملکرد آنها با اشکال مواجه شود. این موارد باعث می‌شود تا حین برخورد ایربگ‌ها منفجر شوند و قطعات آن مانند گلوله به سمت صورت سرنشینان شلیک شود.

 

این مورد‌ها در انجمن‌های مختص به فراری گزارش شده‌اند و در آنجا افردای که خودروهای خود را به نمایندگی‌ها برده‌اند اعلام کردند که برای رفع این مشکل ابتدا باید داشبورد و سپس جلو داشبورد سمت سرنشین باز شود تا به محل نصب ایربگ دسترسی پیدا کنند، سپس با تعویض ایربگ و چاشنی آن مشکل بر طرف می‌شود.

 

فراری در این خصوص تنها نیست و بر اساس گزارشات 69 میلیون دستگاه دیگر نیز درگیر این موارد شده‌اند که شامل خودروهای سوپر اسپرت مانند لکسس LFA، مکلارن 570S و تسلا مدل S می‌شود.

 

نظر دهید


در همین زمینه