شبکه‌های اجتماعی

نسل سوم سوزوکی S-Cross معرفی شد
Automobile Farsi - Suzuki S-Cross

سوزوکی با کمک تویوتا تا سال 2025 خودرو برقی تولید می‌کند

 

 

سوزوکی با معرفی نسل سوم کراس‌اوور S-Cross، این مدل را کاملا نو شده نامیده است اما در واقع این مدل جدید یک مدرن‌سازی از نسل تولید شده در سال 2013 است. در سوزوکی اس کراس جدید پلت‌فرم و تمام واحدهای اندازه و حتی قاب بدنه نیز تغییری نکرده‌است. در فاز طراحی سوزوکی اس کراس جدید درها دقیقا مشابه درهای نسل قبل است اما با این حال با جستجو در شکل و ظاهر این کراس‌اوور تغییراتی را هم می‌توان کشف کرد.

 

طراحی جلوی بدنه کاملا نو شده، کاپوت بلندتر شده و حجیم‌تر به نظر می‌رسد. عقب خودرو نیز کاملا بازطراحی شده و قوس چرخ‌ها با روکش‌های پلاستیکی بزرگی تزئین شده است که به آن‌ها شکل مستطیلی داده‌اند و همه تجهیزات روشنایی و چراغ‌ها از دیود هستند.

 

سوزوکی S-Cross ارزش ادای احترام به طراحان را داشته و در نتیجه این نسل نسبت به قبل کراس‌اوور حجیم‌تری به نظر رسیده و البته از طراحی نسبتا قدیمی برخوردار است. ابعاد و اندازه سوزوکی اس کراس کاملا نسبت به نسل قبل یکسان بوده و طول آن 4300 میلی‌متر، عرض آن 1785 میلی‌متر و ارتفاع آن 1585 میلی‌متر است، همچنین فاصله بین دو محور این کراس‌اوور 2600 میلی‌متر است. در همین حال سوزوکی توانسته وزن این کراس‌اوور خود را از 1255 کیلوگرم به 1195 کیلوگرم کاهش دهد.

 

در داخل سوزوکی S-Cross خطوط پنل‌های جلو و داشبورد حفظ شده و فرمان، کنسول مرکزی و پنل درها نیز کاملا مشابه نسل قبل طراحی شده است. مهم‌ترین تغییر داخل در نسل جدید این مدل سوزوکی سیستم رسانه‌ای با صفحه جدید 9 اینچی آن است. که اکنون بالای دریچه تهویه کنسول مرکزی نصب شده و کمی از داشبورد و پنل جلویی بالاتر رفته است. این سیستم رسانه‌ای از اپل کارپلی و اندروید آتو بهره‌مند است.

 

گیج‌های صفحه و ترمز دستی سنتی سوزوکی اس کراس حفظ شده است و همچنین مکانیزمی برای تنظیم زاویه پشتی صندلی عقب اتومبیل نیز در نظر گرفته شده است. حجم صندوق عقب این کراس‌اوور 430 لیتر بوده و با خواباندن ردیف عقب این حجم به 1230 لیتر رسیده که نسبت به نسل قبل 39 لیتر کمتر است. نکته جدید در لیست امکانات سوزوکی جدید، دوربین‌های نصب شده در تمام جوانب کراس‌اوور به جای دوربین عقب اتومبیل در نسل قبل است. از دیگر امکانات سوزوکی اس کراس که در نسل قبل نیز وجود داشت، کروز کنترل تطبیقی در کنار سقف پانوراما است.

 

ار سال 2020 سوزوکی‌های اس کراس از پیشرانه 1.4 لیتری توربو بهره برده که به مدل جدید نیز راه پیدا کرده‌است. این پیشرانه 129 اسب‌بخار قدرت داشته و 235 نیوتن‌متر گشتاور تولید کرده و علاوه بر آن مجهز به استارت ژنراتور 48 ولتی شده است. این کراس‌اوور هیبریدی از باتری لیتیومی فشرده در زیر صندلی سرنشین جلو بهره می‌برد.

 

سوزوکی اس کراس از جعبه دنده شش سرعته اتوماتیک و یک جعبه دنده دستی برخوردار است. علاوه بر این، هر دو جعبه دنده با دو نسخه دیفرانسیل جلو و تمام چرخ محرک هماهنگ شده‌اند و برای آن چندین حالت رانندکی در نظر گرفته شده است و اساسا به نسل قبلی از این نظر چیز خاصی اضافه نشده است.

 

       بخوانید -> چگونه سوزوکی جیمنی را به لندروور دیفندر تبدیل کنیم

 

تغییر اصلی در شرکت سوزوکی زمانی رخ خواهد داد که سوزوکی‌های هیبریدی تمام عیار به بازار معرفی شود. برای شروع سوزوکی ویتارا به پیشرانه جدید هیبریدی این شرکت مجهز خواهد شد و بعد از آن سوزوکی اس کراس جدید به آن مجهز خواهد شد. ظاهرا تویوتا در توسعه نسخه‌های هیبریدی به کمک سوزوکی آمده و سوزوکی وعده داده تا سال 2025 خودروهای برقی را به بازار عرضه کند.

 

تا پایان سال 2021 سوزوکی اس کراس جدید به بازار اروپا عرضه شده و تولید آن در کارخانه سوزوکی در مجارستان آغاز شده است. بعد از آن خودروهای تولید شده به آمریکای لاتین، آسیا و اقیانوسیه صادر خواهد شد.

 

 

نظر دهید


در همین زمینه