شبکه‌های اجتماعی

داستر دو میلیونی شد
اتومبیل فارسی - داچیا داستر در نسل‌های مختلف

فروش جهانی در 12 سال

 

 

داچیا داستر از زمان معرفی آن در 12 سال پیش 2 میلیون نسخه از آن به فروش رفته است. شاسی‌بلند رومانیایی کوچکی که در حال حاضر نسل دوم خود را تجربه می‌کند به یک پیشنهاد با ارزش برای ترکیبی از استایل ماجراجویانه با اتاقی بزرگ و آفرودی شهرت دارد. این ویژگی‌ها بسیار در میان خریداران آن را محبوب کرده است به خصوص در اروپا که از سال 2019 همچنان در بین پرفروش‌های این کلاس باقی مانده است.

 

داستر در کارخانه پیتستی در رومانی تولید می‌شود و به طور متوسط روزانه 1000 دستگاه از آن روانه بازار می‌شود یعنی هر 63 ثانیه یک دستگاه در این کارخانه تولید می‌شود. داچیا اعلام کرده که تاکنون بیش از 2 میلیون دستگاه داستر در نزدیک به 60 کشور جهان با برند داچیا و رنو فروخته شده‌است.

 

نسل اول داچیا داستر در سال 2010 و نسل دوم آن در سال 2017 معرفی شد. نسل دوم داچیا داستر در سال 2021 فیس‌لیفت شد و یکی از معدود مدل‌هایی در بخش شلوغ کراس‌اوورهای کامپکت است که چهار چرخ محرک را در کنار سوزوکی ویتارا و هیوندای کونا ارائه می‌کند. مجموعه پیشرانه‌های داستر در اروپا شامل گزینه‌های بنزینی 1 و 1.3 لیتری TCe، دوگانه‌سوز 1 لیتری و دیزلی 1.5 لیتری است که بسته به نوع، قدرت و چهار چرخ محرک یا دیفرانسیل جلو بودن نسخه تعیین شده، انتخاب می‌شوند.

 

دیوید دوراند، رئیس طراحی ظاهری داچیا، رویکرد توسعه داستر را با مثال قسمت پلاستیکی روی گلگیرهای جلو توضیح داد و گفت: « به دلیل محدودیت فنی مجبور شدیم این طراحی را ارائه دهیم. چرخ‌ها نسبت به درها کاملا انحراف داشته و نمی‌توان قسمت‌هایی را که متناسب با شکل مورد نیاز هستند، حذف کرد. بنابراین، قسمت پلاستیکی ایجاد کریم که بین بال‌ها و درها قرار داشته باشد. این قطعه بسیار کاربردی است زیرا محافظت ایده آلی را در برابر ذرات شن، گل و لای در حرکت ایجاد می‌کند. ما در هزینه صرفه‌جویی کردیم و با طراحی منحصر به فردی که به داستر ظاهر خشنی می‌دهد، آمدیم.»

 

از زمان معرفی رنو داستر یا داچیا داستر این هودرو به یک پیکاپ، ون، آمبولانس، اتومبیل پلیس تبدیل شده است. این در حالی است که این مدل از داچیا تاکنون بیش از 40 جایزه را از آن خود کرده است.

 

 

نظر دهید


در همین زمینه