شبکه‌های اجتماعی

با سریع‌ترین سیستم حمل و نقل جهان آشنا شوید

هایپرلوپ، تحولی بزرگ در صنعت ترابری

صنعت ترابری در آستانهٔ تحول بزرگی است. فناوری هایپرلوپ عبارت است از واگن‌هایی که با نیروی مغناطیسی در تونل ویژه‌ای معلق می‌شوند و با سرعتی حدود ۳۰۰ متر برثانیه حرکت می‌کنند. بناست نخستین خط این فناوری از همینجا آغاز به کار کند.


هایپرلوپ، سریع‌ترین سیستم حمل و نقل جهان
به گزارش یورونیوز، "هارج دالی‌وال" مدیر اجرایی پروژهٔ هایپرلوپ خاورمیانه و هند درباره این فناوری تازه می‌گوید:‌‌ «هایپرلوپ در واقع نوعی تلفیق جالب از مهندسی هوافضا، و راه‌آهن سریع‌السیر است. تونلی که هوای درونش تخلیه شده حس حرکت در فضا را دارد. در این محیط واگنی جای می‌دهیم به نام پاد که با نیروی مغناطیس معلق می‌شود. بعد این واگن را با موتور القایی خطی به حرکت در می‌آوریم که این امکان را می‌دهد که در محیطی امن به سرعتی بسیار بالا برسیم.»

هارج معتقد است که این فناوری کاملا عملی است. کارشناسان در آزمایش اولیه این پروژه، در پانصد متر اولیه حرکت، به سرعت ۴۰۰ کیلومتر بر ساعت رسیده‌اند و از نظر تئوریک تردیدی ندارند که به سرعت ۱۱۰۰ کیلومتر درساعت خواهند رسید. آنان معتقدند این پروژه تا سال ۲۰۲۷ بهره‌برداری می‌رسد.

 

هارج فرآیند یک سفر آینده را چنین توصیف می‌کند:‌ «تصور کنید سوار بر ماشین خودتان وارد واگن هایپرلوپ می‌شوید و هزاران کیلومتر آنطرف‌تر خارج می‌شوید و ماشین شما را به منزل می‌رساند. این نوع جابجایی، هدفِ نهایی سفر بی‌توقف است که رسیدن به آن، مقصود ما برای ۱۵ سال بعد است.»

 

منبع: ایکوپرس

نظر دهید


در همین زمینه