شبکه‌های اجتماعی

مدل مفهومی ام‌جی EX4
سایک به تاریخچه غنی و هویت ام‌جی وفادار است

شروع مسابقات گروه B در دهه ۸۰ میلادی، تغییرات فراموش‌نشدنی و بزرگی را در دنیای رالی ایجاد کرد. در واقع در سال ۱۹۸۲، دنیای موتوراسپرت دوره‌ای هر چند کوتاه اما باشکوه و پرطرفدار را تجربه کرد که خاطره آن هنوز در ذهن علاقه‌مندان این مسابقات مانده است. این دوره همچنین میزبان مجموعه‌ای از خودروهای افسانه‌ای بود که امروز، نماد شور و شوق دنیای خودروسازی به مسابقات حرفه‌ای رالی محسوب می‌شوند. یکی از این مدل‌های افسانه‌ای و به‌یادماندنی، MG Metro 6R4 بود که بین سال‌های ۱۹۸۵ تا ۱۹۸۶ در گروه B مسابقات قهرمانی رالی شرکت می‌کرد.

یک مدل مفهومی ۱۰۰ درصد الکتریکی
به مناسبت چهلمین سالگرد این مدل و ادای احترام به آن که هم‌زمان با جشن‌های صدسالگی برند در سال ۲۰۲۴ شده، تیم طراحی گروه سایک در لندن (SAIC Design Advanced Studio) به فکر طراحی یک مدل مفهومی تمام‌الکتریکی افتاد. این کانسپت که MG EX4 نام دارد، محصولی است که با هدف احیای روحیه و استایل ام‌جی مترو 6R4 طراحی شده و هم‌زمان، برتری‌های اصلی برند که اکنون متعلق به گروه سایک است را هم به رخ می‌کشد. برتری‌هایی مثل تاکید بر خلاقیت و استفاده از فناوری‌های مدرن و آوانگارد در کنار تلاش مدام برای ارائه بهترین طراحی و عملکرد ممکن. تمام این ویژگی‌ها باعث شده‌اند که از مدل مفهومی ام‌جی EX4 به عنوان شروع‌کننده یک روایت و گفتمان جدید طراحی یاد شود.

جشن‌های صدسالگی و ظاهر الهام‌گرفته از گذشته
شروع این پروژه به سال ۲۰۲۲ بازمی‌گردد. زمانی که برند در حال بررسی شیوه‌های مختلف بزرگداشت صد سالگی ام‌جی بود. موفقیت مدل MG4 بعد از عرضه در بریتانیا و بازارهای اروپایی، مدیران سایک را به توسعه مدل MG4 XPOWER متقاعد کرد که یک نسخه الکتریکی چهارچرخ محرک قدرتمند با ۴۴۰ کیلووات ساعت از این خودرو محسوب می‌شد. موفقیت‌های اخیر ام‌جی به طراحان سایک اجازه داد که جاه‌طلبی و ایده‌های نوآورانه بیشتری را در مدل مفهومی جدید به کار گیرند. ام‌جی EX4 به معنای واقعی کلمه، جذاب است و دل هر علاقه‌مند دنیای خودرو که از کودکی با این صنعت همراه بوده را نرم خواهد کرد. این کانسپت در آگوست گذشته در رویداد گودوود اسپید فستیوال به نمایش گذاشته شد و با طراحی زیبا و روکش بدنه‌ای که یادآور ظاهر خودروهای رالی کلاسیک است، سریعا به یکی از مدل‌های محبوب این نمایشگاه تبدیل شد. بال عقب و بال جلوی پایینی بیش از هر عنصر دیگری یادآور مدل 6R4 بود و متخصصین حاضر در فستیوال، از وفادار ماندن طراحی خودرو به مدل منبع الهام خود و در عین حال، تلاش طراحان برای حفظ هویت و شخصیت مستقل آن به عنوان برتری‌های خودرو یاد کردند. نکته جالب دیگر این نمایشگاه، شبیه‌ساز رانندگی با این خودرو در مکان معروف گودوود هیل بود. شرکت‌کنندگان می‌توانستند با حضور در غرفه ام‌جی، رانندگی مجازی با این خودرو را در محیطی که شبیه به یک بازی شبیه‌سازی بسیار واقع‌گرایانه به نظر می‌رسید تجربه کنند.

 



اولین سوپراسپرت الکتریکی
کارل گاتهام، مدیر استودیو طراحی‌های پیشرفته سایک در لندن درباره این مدل مفهومی گفته است: «ام‌جی بعد از عرضه موفقیت‌آمیز مدل‌های MG Cyberster و MG4 و همچنین نمایش مدل EX4 هاچ‌بک، در حال تجربه چیزی شبیه به یک رنسانس است. این محصول، اولین خودروی سوپراسپرت الکتریکی برند در ۲۰ سال گذشته محسوب می‌شود و ما از حرکت به سمت آینده با این برند هیجان‌انگیز و باسابقه، بسیار خوشحال و پرانگیزه هستیم. برندی که توانسته با حفظ تاریخچه غنی و روحیه ماجراجوی خود، مدام در حال پیشرفت و تحول باشد. ما به بازآفرینی و ارائه تفسیرهای جدید و جذاب از ارزش‌های مرکزی برند ام‌جی ادامه خواهیم داد.»

نظر دهید


در همین زمینه