شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - تیگو 8 پلاس نسخه چمپیون
قهرمان وارد می‌شود


چری در تاریخ ۱۰ نوامبر، مدل تیگو ۸ پلاس Champion Edition را در بازار چین عرضه کرد. این شاسی‌بلند بنزینی در ۴ نسخه مختلف با گستره قیمتی ۱۷ هزار تا ۲۰ هزار دلار در دسترس است و اگرچه ظاهر و بخشی از فضای داخلی آن متحول شده، اما پیشرانه و عملکرد فنی آن دست‌نخورده و بدون تغییر باقی مانده است.

تیگو ۸ پلاس چمپیون به عنوان یک شاسی‌بلند سایز متوسط در خط تولید چری قرار خواهد گرفت. فاصله بین محورهای آن نیز به ۲۷۱۰ میلی‌متر می‌رسد. مشتریان می‌توانند از بین نسخه‌های ۵ و ۷ سرنشین، یکی را انتخاب کنند. هر دو نسخه نیز سوار بر چرخ‌های ۱۹ اینچی است.



جلوپنجره ۸ ضلعی خودرو از طراحی جدیدی بهره می‌برد که حالتی ۳بعدی به آن بخشیده است. چراغ‌های جلو و عقب هم طراحی منحنی‌مانند جذابی دارند. در عقب خودرو، یک بال سقف و چراغ‌هایی با کاور سایه و شفاف و البته ۲ خروجی اگزوز دیده می‌شوند.

فضای داخلی تیگو ۸ پلاس چمپیون ادیشن از تغییرات قابل‌توجهی بهره برده است. صفحه ۱۲.۳ اینچی دوقلوی منحنی که شامل یک پنل ابزار و یک کنترل مرکزی می‌شود، توسط پردازشگر قدرتمند Snapdragon 8155 تغذیه خواهد شد. در کنسول مرکزی، یک پد شارژ بدون سیستم ۵۰ واتی قرار دارد. سیستم عامل خودرو نیز چری لیون ۵.۰ است که از پروجکت سیستم‌هایی مثل هوآوی Hicar و اپل Carplay، سیستم تعامل صوتی هوشمند و کنترل از راه دور گوش‌های همراه پشتیبانی می‌کند. صندلی‌های جلو از سیستم‌های گرمایش و سرمایش بهره می‌برند. فضای استاندارد صندوق عقب نیز ۱۹۳۰ لیتر اعلام شده است.

 

 



در بخش ایمنی، تیگو ۸ پلاس چمپیون از قابلیت‌های کمک‌رسان و خودران سطح ۲ بهره می‌برد. کروز کنترل تطبیق‌پذیر تمام‌سرعت، سیستم کمک‌رسان در ترافیک‌های شهری، هشدار در صورت انحراف از خطوط، کمک‌رسان حفظ خطوط، تشخیص علامت محدودیت سرعت و سیستم ترمز اتوماتیک در مواقع اضطراری بخشی از فناوری‌ها و قابلیت‌های این نسخه هستند.



دو گزینه ۱.۶ لیتری یا ۲ لیتری توربوشارژ در بخش پیشرانه وجود دارد که هر کدام، با جعبه‌دنده ۷ سرعت DCT جفت می‌شوند. قدرت خروجی پیشرانه ۱.۶ به ۱۴۵ کیلووات و گشتاور ۲۹۰ می‌رسد و این در حالی است که گزینه ۲ لیتری، توانایی تولید ۱۸۷ کیلووات و گشتاور ۳۹۰ نیوتن‌متر را دارد. تیگو ۸ پلاس چمپیون برای رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت، به ۷ ثانیه زمان نیاز دارد. مصرف سوخت متوسط آن نیز ۶.۸ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر عنوان شده است.

از زمان عرضه اولین نسخه از تیگو ۸ در سال ۲۰۱۸ تا به امروز، ۸۰۰ هزار دستگاه این مدل در بیش از ۸۰ کشور (مثل برزیل، شیلی، عربستان سعودی و مصر) فروخته شده است.

نظر دهید


در همین زمینه