شبکه‌های اجتماعی

ثبت رکود جدید سرعت توسط بوگاتی شیرون

ثبت 490.48 کیلومتر بر ساعت

شرکت بوگاتی با طراحی و ساخت یک نسخه ویژه از مدل شیرون با تغییرات گسترده آیرودینامیکی و فنی، موفق به ثبت یک رکورد جدید شده است. سرعت 304.77 مایل برساعت و یا به عبارتی 490.48 کیلومتر برساعت، جدیدترین سرعتی است که بوگاتی موفق به ثبت آن شده است. بنابراین باید بوگاتی را بار دیگر رکورددار سرعت در صنعت خودروسازی دانست. 

این نسخه ویژه از  شیرون حدود 25 سانتی‌متر نسبت به شیرون اسپرت استاندارد کشیده‌تر است و  یک اسپویلر ثابت به منظور ملاحضات آیرودینامیکی برای آن تعبیه شده است. همچنین قدرت پیشرانه این نسخه خاص به 1578 اسب‌بخار رسیده است. 

 

به منظور دست یافتن به این سرعت، بوگاتی طی شش ماه گذشته به طور کاملا مخفیانه با شرکت میشلن برای طراحی و ساخت لاستیک های مخصوص برای ثبت این رکورد همکاری کرده است. این رکورد شکنی تحت نظر انجمن بازرسی فنی آلمان موسوم به TUV انجام شده و مورد تایید این انجمن قرار گرفته است.

«اَندی والاس»، راننده مخصوص بوگاتی، به تازگی با یک دستگاه شیرون دوباره به پیست خصوصی گروه فولکس واگن رفته است و در مسیر مستقیم چند کیلومتری این مرکز تحقیفاتی، رکود سرعت جدیدی را ثبت نموده است. البته که تست سرعت جدید بوگاتی شیرون حدود یک ماه پیش برگزار شده و حال محتوای رسانه ای این اتفاق نیز در ابعاد مختلف منتشر گردیده است.

 

لازم به ذکر است که بوگاتی شیرون استاندارد دارای قدرت ۱۴۷۹ تا ۱۵۰۰ اسب بخار  بوده و می تواند صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت را در کمتر از ۲٫۴ ثانیه ثبت کند، محدودیت سرعت ۳۸۰ کیلومتر بر ساعت را دارد و بوگاتی در تست های قبلی حداکثر سرعت این مدل را نزدیک به ۴۳۰ کیلومتر بر ساعت اعلام کرده بود.

 

 

 

نظر دهید


در همین زمینه