شبکه‌های اجتماعی

ب‌ام‌و سری 3 با جلو پنجره نورانی
اتومبیل فارسی - ب‌ام‌و سری 3 گرن لیموزین آیکونیک ادیشن

آیکونیک ادیشن بازار هند

 

 ب‌ام‌و سری 3 برای سال 2022 احتمالا دستخوش تغییر شده و فیس‌لیفت جدید آن عرضه خواهد شد، اما ب‌ام‌و هند به تازگی نسخه نمادینی از گرن لیموزین را ارائه کرده است. این مدل خاص به تعداد محدودی تولید شده و پیشرانه‌های دیزلی و بنزینی منحصرا برای بازار هند برای آن در نظر گرفته شده است.


این مدل خاص ب‌ام‌و مخصوص هند بر اساس ب‌ام‌و سری 3 گرن لیموزین، نسخه کشیده سری 3 است که در سال 2021 رونمایی شد. این نسخه خاص از نظر فاصله بین دو محور بین سری 3 و سری 5 است. طول این ب‌ام‌و 4829 میلی‌متر و فاصله دو محور 2961 میلی‌متر  است که بیش از 110 میلی‌متر کشیده‌تر از سری 3 عادی است و فضای بیشتری در اختیار سرنشینان عقب قرار می‌دهد. در این نسخه نمادین وجه تمایز با نسخه استاندارد جلو پنجره درخشان این ب‌ام‌و است. این محصول ب‌ام‌و بر اساس پکیج لاکچری همراه با چرخ‌های 18 اینچی و استفاده از عناصر کرومی در بدنه آن استفاده شده است.


مشتریان این نسخه خاص می‌توانند بین رنگ سفید مینرال، مشکی کربنی و نقره‌ای کاشمری برای بدنه اتومبیل همراه با تودوزی به رنگ کنیاک یا مشکی برای داخل کابین انتخاب کنند. درون این ب‌ام‌و و در کنسول مرکزی اتومبیل از دسته دنده کریستالی برای جعبه دنده اتوماتیک با نشان سری 3 مشابه پرچمدار ب‌ام‌و سری 8 استفاده شده است.


تجهیزات استاندارد ب‌ام‌و سری 3 شامل صندلی‌های راحت برای راننده و سرنشین جلو با روکش چرم ورناسکا است و صندلی‌های عقب دارای بالشتک اضافی برای سر و همچنین آویز کت است. تجهیزات این ب‌ام‌و نمادین شامل یک سیستم کنترل تهویه مطبوع با پوشش سه ناحیه با فیلترهای کربن فعال، سانروف شیشه‌ای پانوراما، روشنایی جانبی و نمایشگر 12.3 اینچی مخصوص پشت فرمان در کنار نمایشگر 10.25 اینچی مخصوص اطلاعات و سرگرمی اشاره کرد. سیستم صوتی این اتومبیل از نوع Harman Kardon Surround با 16 بلندگو و همچنین شارژر بی سیم است.


از دیگر سیستم‌های استفاده شده در این اتومبیل می‌توان به سیستم کمک راننده شامل دستیار پارک و رانندگی عقب اشاره کرد و این در حالی است که این اتومبیل 50 متر پشت سر خود را ردیابی کرده و همچنین کنترل فرمان را نیز در اختیار دارد، این سیستم از نقاط تنگ پارکینگ خودرو را خارج کرده و از مسیرهای باریک آن را عبور می‌دهد.


برای این ب‌ام‌و سری 3 خاص از پیشرانه 4 سیلندری 330Li با گنجایش 2 لیتر با قدرت 258 اسب‌بخار و 400 نیوتن‌متر در کنار پیشرانه دیزلی 4 سیلندر با قدرت 190 اسب‌بخار و 400 نیوتن‌متر کشتاور استفاده شده و در واقع این مدل با دو پیشرانه قابل انتخاب به بازار عرضه خواهد شد. هر دو موتور به جعبه دنده 8 سرعته استپ‌ترونیک اسپرت اتوماتیک با پدال شیفتر نیروی تولیدی را به چرخ‌های عقب منتقل می‌کند. همچنین شتاب صفر تا 100 این اتومبیل به ترتیب در دو مدل پیشرانه 6.2 ثانیه و 7.6 ثانیه است.


این نسخه خاص سری 3 ب‌ام‌و که با نام ب‌ام‌و گرن لیموزین آیکونیک ادیشن شناخته می‌شود در کارخانه گروه ب‌ام‌و در شهر چنای هند ساخته شده و تنها در هند عرضه خواهد شد و قیمت آن 71 هزار 379 دلار برای نسخه 330Li و 73 هزار 247 دلار برای نسخه دیزلی در نظر گرفته شده است. پیش از این نیز مشابه این کار در استرالیا نیز انجام شده بود که تنها 200 دستگاه از آن ساخته شده بود، هر چند آن از نظر فاصله دو محور نسبت به نسخه استاندارد تغییری نداشته و تنها از پکیج اسپرت M بهره گرفته بود.

 

نظر دهید