شبکه‌های اجتماعی

فروش بنتلی بنتایگا به 20 هزار دستگاه رسید
اتومبیل فارسی - بنتلی بنتایگا

از سال 2016 تا کنون

ممکن است ۲۰ هزار دستگاه عدد بزرگی برای یک خودرو به نظر نرسد، اما برای خودروسازی مانند بنتلی رسیدن به این تیراژ نقطه مهمی است.

 

بنتلی موفق شده از سال ۲۰۱۶ که به صورت رسمی مدل بنتایگا را رونمایی کرده به فروش ۲۰ هزار دستگاه برسد. مشتریان هدف این محصول ثروتمندانی هستند که دوست دارند با اتومبیل لوکس خود به هرجایی بروند و رنجروور برای آن‌ها به اندازه کافی لوکس نیست. پس از معرفی بنتایگا، لامبورگینی با مدل اوروس و رولزرویس با مدل کالینان به این بخش از بازار وارد شدند.
چیزی بیش از ۱۰۰ ساعت طول می‌کشد تا هر دستگاه بنتلی بنتایگا از خط تولید خارج شود، جایی که ۲۳۰ نفر با دست مشغول مونتاژ این شاسی بلند لوکس هستند. بنتلی پنج سطح تجهیزاتی و چهار نوع قوای محرکه پیش روی مشتری های بنتایگا قرار می‌دهد. نسخه پلاگ-این هیبرید بنتلی بنتایگا از ترکیب یک موتور الکتریکی قدرتمند با یک موتور بنزینی 6 سیلندر خورجینی که توانی حدود ۴۴۳ اسب بخار تولید می‌کند بهره می‌برد و میزان آلایندگی آن در هر کیلومتر تنها ۷۹ گرم دی‌اکسیدکربن است.


همچنین امکان انتخاب یک موتور W12 تویین توربو با توان ۶۰۰ اسب بخار و نسخه «اسپید» با توان ۶۲۶ اسب بخار وجود دارد که با امکان رسید به سرعت ۳۰۵ کیلومتر بر ساعت آن را به سریع ترین شاسی بلند تولید انبوه تا امروز تبدیل کرده است. یک موتور V8 با توان ۵۴۲ اسب بخار نیز پیش روی مشتری‌های بنتلی بنتایگا قرار دارد.
بنتلی در نظر دارد به زودی نسخه فیس لیفت بنتایگا را با تغییراتی در نمای بیرونی و تجهیزات داخلی ارائه کند تا این بنتایگا به مدل‌های روز این شرکت نزدیک شود.

نظر دهید


در همین زمینه