شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - برتونه GB110
ماشین آشغال سوز

 هر سال، نمایشگاه "تاپ مارک" موناکو میزبان انواع و اقسام ابرخودروهای فوق العاده سریع و طراحی‌های عجیب و غریب است. در نمایشگاه امسال که اوایل همین ماه برگزار شد، شرکت برتونه از ابرخودروی جدید خود با نام GB110 رونمایی کرد. این خودرو ابتدا در اواخر سال ۲۰۲۲ با مجموعه‌ای از رندرهای دقیق به نمایش درآمد، اما این اولین باری بود که به صورت واقعی دیده می‌شد.

برتونه یک شرکت‌ نمادین در طراحی خودرو است، اما در سال ۲۰۱۴ با مشکلات مالی مواجه شد. این شرکت توسط دو برادر احیا شده است و GB110 برای بزرگداشت ۱۱۰ سالگرد این شرکت ساخته شده است. بدنه GB110 با هر چیز دیگری که در بازار وجود دارد متفاوت است، با این حال در میان این همه ابرخودروی گران‌قیمت و پرقدرت حرفی برای گفتن دارد. نمای جلوی آن به خصوص با یک جفت چراغ جلوی باریک بسیار جذاب است.

 

AutomobileFa Bertone GB110 2 14030417

 

مشخصات فنی برتونه GB110

برتونه پیش از این اذعان کرده بود که GB110 بر اساس شاسی یک خودروی موجود ساخته شده است، اما مشخص نکرده که آن خودرو کدام است، اگرچه گمانه‌زنی‌هایی مبنی بر پایه‌گذاری آن بر روی لامبورگینی هوراکان وجود دارد. نیروی محرکه آن توسط یک پیشرانه ۵.۲ لیتری V10 همراه با دو توربوشارژر تامین می‌شود و در نهایت خروجی ۱۰۸۵ اسب بخار و ۱۱۰۰ نیوتن‌متر گشتاور را به ارمغان می‌آورد.

نکته جالب این است که برتونه ادعا می‌کند GB110 اولین خودروی پرقدرتی خواهد بود که با سوخت حاصل از زباله‌های پلاستیکی تغذیه می‌شود. این شرکت با همکاری Select Fuel، فناوری ثبت اختراعی را برای تبدیل مواد پلی‌کربنات به سوخت تجدیدپذیر توسعه داده است. ژان فرنک ریچی، مدیرعامل برتونه می‌گوید: «ما معتقدیم که مقابله با آلودگی نیازمند راه‌حل‌های متنوع با استفاده از فناوری‌های مختلف است. زباله‌های پلاستیکی باید به عنوان یک منبع ارزشمند تلقی شوند. ما از طریق همکاری با شرکت سِلِکت فیول، زباله را به شکل اصلی خود تبدیل می‌کنیم.»

این شرکت ادعا می‌کند که GB110 می‌تواند در ۲.۷۹ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت، در ۶.۷۹ ثانیه به سرعت ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت و در ۱۴ ثانیه به سرعت ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد و حداکثر سرعت آن از ۳۸۰ کیلومتر بر ساعت فراتر رود. نیرو از طریق یک گیربکس هفت سرعته دو کلاچه به تمام چرخ‌ها منتقل می‌شود.

 

AutomobileFa Bertone GB110 3 14030417

 

مشخصات ظاهری برتونه GB110

فضای داخلی خودرو با طراحی بیرونی خشن آن مطابقت دارد و از زیبایی‌شناسی مینیمالیستی برخوردار است. این خودرو دارای یک کلاستر دیجیتال، یک فرمان با قسمت پایینی صاف و یک کنسول مرکزی بزرگ است که راننده و سرنشین را به روشی مشابه کابین C8 کوروت از هم جدا می‌کند. یک صفحه نمایش کوچک اطلاعات سرگرمی به همراه دکمه‌های متعدد در دو طرف فرمان تعبیه شده است.
تنها ۳۳ دستگاه از این خودرو تولید خواهد شد. هنوز قیمتی برای آن اعلام نشده است.

 

نظر دهید


در همین زمینه