شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - لکسس RC-F
سال خوب برای لکسس

 

طبق سنت هر سال در ماه فوریه، موسسه جی دی پاور اقدام به انتشار لیست قابل اطمینان‌ترین برند‌ها می‌کند و امسال نیز تحقیقات این موسسه بر روی 30.062 مالک که خودروهایی با کارکرد سه سال داشته‌اند منتشر شده است. اطمینان به قابلیت‌های خودرو همچنان روند صعودی دارد اما این فناوری‌ها و سیستم‌های الکتریکی و سرگرمی هستند که جای کار دارند.


پس از جمع‌آوری اطلاعات، این موسسه رتبه‌ بندی را بر حسب مشکلات در هر 100 دستگاه PP100 سورت می‌کند که عدد کمتر نشان دهنده بهترین است. لکسس در سال 2023 با امتیاز 133 بهترین و قابل اطمینان‌ترین برند و همچنین بهترین در کلاس لوکس لقب گرفت در حالیکه کیا با امتیاز 152 قابل اطمینان‌ترین خودروساز انبوه شد. در پایین لیست لندروور با 273 امتیاز رتبه آخر را کسب کرد. J.D Power میانگین امتیاز سال جاری را 186 اعلام کرد که نسبت به سال گذشته 6 امتیاز بهبود پیدا کرده است.


در بیشتر مواقع تغییری در رتبه‌بندی لیست ایجاد نشده اما استثناهای قابل توجهی وجود دارد که یکی از آنها به فورد تعلق دارد. این شرکت آمریکایی با 86 امتیاز کاهش، در سال 2023 امتیاز 188 را دریافت کرد که آن را در رتبه 249 قرار داد. با این امتیاز فورد جلوتر از آئودی با 252 امتیاز یکی از پایین‌ترین رتبه‌ها را در اختیار گرفته است. مرسدس بنز با سقوطی آزاد 240 امتیاز گرفت و از آخر پنجم شد در حالیکه سال گذشته امتیاز 195 را در اختیار داشت.


جنرال موتورز در بین پنج برند برتر دو برند در اختیار دارد. بیوئیک با 159 امتیاز چهارم و شورولت با 162 امتیاز رتبه پنجم را در اختیار دارد. جنسیس توانست رتبه دو را از آن خود کند و رم نیز توانست با 77 امتیاز افزایش به رتبه بالاتر برسد. ولوو و نیسان نیز با افزایش امتیاز توانستند جایگاه بالاتری را به دست بیاورند.


J.D Power مدل RX و تویوتا CH-R را به صورت کلی قابل‌ اطمینان‌ترین خودرو معرفی کرد. کیا با فورته و اپتیما بالاترین را در بین خودروهای کامپکت و سایز متوسط کسب کرد و در بخش کراس‌اوورها نیز اسپورتیج بهترین امتیاز را دریافت کرد. شورولت تاهو در بخش شاسی بلند سایز بزرگ، شورولت بلیزر در بخش سایز متوسط، جی‌ام‌سی سیرا در بخش پیکاپ سبک فول سایز و تاکوما در بخش پیکاپ سایز متوسط بهترین عنوان را دریافت کردند.

 

 

نظر دهید


در همین زمینه