شبکه‌های اجتماعی

دایون N8، جدیدترین کشنده کرمان دیزل
اتومبیل فارسی - دایون N8

در نمایشگاه حمل و نقل تهران به نمایش درآمد

 

جدیدترین محصول کرمان دیزل کشنده دایون N8 جدید است که در نمایشگاه حمل و نقل اخیر در تهران از سوی کرمان دیزل معرفی شد. کرمان دیزل و ثمین خودرو دیزل عرضه کنندگان محصولات دایون چین در ایران هستند.

 


دایون موتور
شرکت خودروسازی دایون در منطقه اقتصادی یونچنگ در استان شانشی چین قرار دارد و سرمایه این شرکت بزرگ‌ تولیدکننده خودروهای تجاری بیش از 850 میلیون یوآن است. این شرکت خصوصی در چین تمام حوزه‌های تحقیق و توسعه، ساخت، فروش و خدمات پس از فروش وسایل نقلیه تجاری را در خود جای داده و شعار آن تلاش برای دستیابی به یک برند جهانی است.


شرکت خودروسازی دایون به طور استراتژیک سه کارخانه در یونچنگ، چنگد و شیان دارد که هر کدام بر حوزه‌ خاصی از خودروهای تجاری فعالیت می‌کنند که سبد محصولات این شرکت برای کامیون‌های سنگین و کشنده، کامیون‌های سبک و کامیونت را کامل می‌کنند.


شرکت خودروسازی دایون از سال 2004 تاسیس شده و کار اصلی خود و تمرکز بر خودروهای تجاری را از سال 2010 گشترش داده‌است و در مدت کمتر از 20 سال به سطح مناسبی از تولید خودروهای تجاری در چین رسیده و جدیدترین محصول آن کامیونت برقی است که بازار عرضه کرده است.

 


پیشرانه دایون N8 جدید
مدل این کشنده کرمان دیزل WP 12.430 E40 & 50 (WEICHAI) است که به اختصار N8 شناخته می‌شود. قدرت این پیشرانه 6 سیلندر خطی 430 اسب‌بخار بوده و حجم آن 12 لیتر است. گشتاوری تولیدی این کشنده 2060 نیوتن‌متر بوده و از سیستم پاشش سوخت Common Rail با پمپ انژکتوری بوش آلمان بهره می‌برد. دایون N8 استاندارد آلایندگی یورو 4 و یورو 5 را کسب کرده و مصرف سوخت آن 33 لیتر در هر 100 کیلومتر است.

 


اندازه و تجهیزات دایون N8 جدید
طول دایون ان8، 5930 میلی‌متر و عرض آن 2490 میلی‌متر است، وزن این کشنده بدون بار 7350 کیلوگرم بوده و مجموع وزن ناخالص آن 18000 کیلوگرم است. همچنین وزن ناخالص ترکیبی دایون N8 42 تن است.
سیستم تعلیق این کشنده فنرپارابولیک بوده و از کمک فنرهای تلسکوپی بهره می‌برد. از امکانات و تجهیزات این کشنده کرمان دیزل می‌توان به کروز کنترل، بخاری درجا webasto آلمان، هیدرولیک فرمان ZF، استارت با تکنولوژی بوش آلمان، تاخوگراف Stoneridge آمریکا، گرمکن گازوئیل، آینه‌های برقی دارای گرمکن و رابط کاربری روی قربیلک فرمان اشاره کرد.

 


سیستم انتقال قدرت دایون N8
به نظر می‌رسد در تولید این کشنده از تجهیزات آلمانی بهره زیادی گرفته شده و تقریبا می‌توان گفت اجزای اصلی سیستم انتقال قدرت این کشنده ساخت آلمان است. میل گاردن تکنولوژی بنز آلمان بوده و اکسل و دیفرانسیل آن North Benz آلمان است. دیفرانسیل دایون N8 مجهز به قفل کن و کاهنده دو مرحله‌ای یا تک مرحله‌ای است.
جعبه دنده دایون N8 کرمان دیزل از نوع Fast اتومات بوده و مدل آن EATON است، همچنین این جعبه دنده 5 حالته تعبیه شده است.

 

نظر دهید


در همین زمینه